Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heia:)jeg spiste en sommerkotelett igår som ikke var helt gjennomstekt..den var ikke blodig,bare litt våt??ikke tørr??vist dere skjønner!:)så nå lurer jeg på om det kan ha vært farlig?sitter her å spinner de værste tanker i hode mitt,blir så lett bekymra!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også fått påvist neg. test på toxiplasmose men jordmor sa at jeg ikke burde være hysterisk. Det er ikke så lett å få det. Tror du skal ta det med ro. Ring din jordmor hvis du er så redd og usikker, kanskje hun klarer å trøste deg

Skrevet

ok,takk!hva får du svare med en gang vist du tester deg?hva hadde du spist da?

Skrevet

Jeg har ikke testet meg :) men tror det går bra. Jeg har ikke spist rått kjøtt (er ikke glad i det) men salami og slike produkter har jeg spist masse av uten å fryse det først.

Onkelen min er lege og han anbefalte meg at jeg ikke skal være hysterisk på det, og det er veldig skjeldent man får det. Tenk alle de gangene vi har spist rått kjøtt uten å bli syke.

Slapp av det går sikkert helt fint :)

Skrevet

hehe,ok!misforstod deg når du sa du hadde testet neg jeg!men takk skal du ha!ble ganske beroliget nå;)det er jo så lett å bekymre seg å for det står jo overalt at du ikke skal spise ditt og ikke datt!tror egentli en del av det er overdrevent jeg også:)

Skrevet

Hei!

Sommerkoteletter er av svin -ikke sant? Toxo-parasitten trives i dyr med pels/ull -som biff og sau. Har aldri hørt at svinekjøtt kan gi smitte.

Tror du kan føle deg helt trygg :o)

og husk at det er veldig veldig få som blir smittet av toxo i norge - de norske som er blitt smittet, har ofte blitt smittet etter utenlandsbesøk.

Skrevet

åhh,,takk,det var kjempegreit å høre:)jo de er av svin:)

Skrevet

Ikke gå rundt å vær redd for å få toxoplasmose. Har kommet til konklusjonen om at det er veldig vanskelig å få det.

Jeg har vokst opp på gård med katter, lekt i sandkasser som de har brukt som do, reist mye, bodd i Afrika og spist all slags mat i tropiske strøk (har selvfølgelig fulgt vanlige forholdsregler der), og var overbevist om at hvis noen i Norge skulle ha hatt det måtte det være meg.... testet negativt jeg.

Skrevet

oj,såpass:)hehe..neida,men det blir jo man tenker så mye for det er jo så mye "regler"for oss gravide!blir nesten litt irritert å jeg,alt vi må passe på!

Skrevet

Jeg har egentlig tenkt at man fikk faktisk barn før i tiden også, og det gikk faktisk bra den gangen også, til og med de som ikke har vist at de har vært gravid før langt uti svangerskapet, går det bra med. Og med de som røyker.. Så tror det skal mye til for at barnet blir skadet av ting vi spiser og gjør. Så jeg prøver å leve så normalt som mulig.

Spiser ikke blåmugg ost og drikker mye mindre kaffe enn før, men ellers så tror jeg ikke jeg har endret så mye på ting.

Men så klart, folk får gjøre som de vil, men tror det er verre for barnet at mor går rundt og er kjempe nervøs hele svangerskapet, enn at hun spiser og gjør normale ting, og koser seg. :)

Skrevet

så enig,så enig!men det er det at det skrives så mye om at du ikke kan spise det å ikke det heller...så du blir så fokusert på alt dette!men en graviditet er jo ikke en sykdom:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...