Gå til innhold

Er det ikke et vanvittig hån..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og si at barn av homofile/lesbiske vil bli mobbet? Er ikke dette et hån mot menneskeheten?

Det er jo opp og avgjort at homofili er helt greit. Men jeg ser av debatten på homofil/lesbisk her inne at det er noen som mener disse barna vil bli mobbet. Er ikke det det samme som da å si at samfunnet ikke egentlig godtar homofili? Noe vi sier vi gjør.

Jeg vil tro det er bedre med to av samme kjønn en to av ulikt kjnn som er ubrukelige som foreldre.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg syns det er utrolig urettferdig at homofile og lesbiske ikke får hjelp til prøverør i norge, mens at foreldre som har en ok inntekt, et ok hjem osv, men som kan være udugelige psykisk sett får lov å adoptere. Veldig gammelmodig.

Jeg håper inderlig mange av dere som sitter her på forumet lærer deres egne barn at det er helt greit å være homofil/lesbisk. Så man slipper denne "mobbingen".

Klem fra en heterofil, gift pike:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at det er like bra med to foreldre av samme kjønn, som to foreldre av ulikt kjønn. Kjønn har ingenting å si for hvor god forelder du blir/er, og mobbing har ingenting med saken å gjøre.

Barn mobbes for så mange ting, og det viktigste vi kan gjøre er å oppdra våre barn til å akseptere at vi er ulike, og bli rettferdige vesener som kan forsvare de som måtte trenge det. Og det gjelder jo alle foreldre, hetrofile som homofile... om vi absolutt skal sette folk i båser her.

Og ja... jeg er også hetro:)

Skrevet

Det er akkurat det jeg mener også. HI her.

Vi lærer selv barna våre hva de skal akseptere og hvilke holdninger de får - og det beste vi kan lære de er at alle er ikke like og at de fleste er gode foreldre.

Jeg syns det er utrolig trist når folk sier "barna kommer til å bli mobbet for lesbiske foreldre", det vil jo bare si at de ikke vet bedre og kommer til å videreføre dette til sine barn...

Skrevet

Barn av homofile og lesbiske bør jo selvsagt ikke bli mobbet, de kan jo ikke noe for at de er født inn i dette. Men at det er OK og helt normalt, det går jeg ikke med på!!!

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvordan du mener det er en hån mot menneskeheten. Jeg tror vel helst at det stort sett er en oppriktig ment misforståelse (med mindre den kommer fra religiøse nutcaser - da er det stort sett et nødargument fordi man innser hvor dumt det høres ut å begrunne sine fordommer med at "jammen det ståååår i bibelen altså, rett ved siden av der det står at vi skal ta livet av hedninger og voldtatte kvinner!").

Så får man bare kose seg med å gjenta at "nei, det finnes ingen forskning som indikerer at barn oppvokst i homofile familier blir mobbet i noen større grad enn andre barn. Det finnes derimot plenty av dokumentasjon på at disse barna blir like veltilpassede som andre barn og har akkurat like mange/få sosiale og mentale problemer som gjennomsnittsungen. Faktisk tyder noen nyere undersøkelser på at en del av dem blir bedre mentalt rustet og sosialt kompente enn gjennomsnittet."

Forøvrig vil lesbiske par antagelig få tilgang til assistert befrukning i Norge i løpet av neste år. Homsene må nok fortsatt til USA, da eggdonasjon og surrogatmødre er litt utenfor hva staten Norge har tradisjon for å akseptere.

Skrevet

står det i bibelen at man skal drepe voldtatte kvinner?

->>-, nå tar du litt vel av her.

Skrevet

Det står i bibelen at en kvinne kan ikke voldtas i en by (eller teltby...) for da ville det bare være å gjøre anskrik og folk vil komme til og redde kvinnen.

Så hvis ingen har hørt kvinnen rope, så har hun bedrevet hor og steines ved første og beste anledning.

En annen side av saken er jo at selv om noen skulle ha kommet, så kan mannen hevde at hun bedrev hor, og kvinnen er like langt...

Det står også i bibelen at hvis et par har sex mens kvinnen har mensen, skal begge drepes.

Tror en av årsakene til all denne drepingen var at de ikke hadde voldelige videospill på den tiden.

Skrevet

Heldigvis lever vi ikke etter det gamle testamentet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...