Gå til innhold

jenta mi er kommet.....litt seint


Anbefalte innlegg

Skrevet

å skrive om det nå..lille fine jenta mi kom den 21 juni, men har ikke hatt tid å skrive noe før nå..hun er nemlig våken veldig mye og krever meg hele tia..

 

fødselen gikk kjempefint..tok to timer fra jeg kom på sykehuset til ho hva ute:) amminga gikk etter planen og alt så lyst ut..så vi reiste likeså godt hjem to dager etterpå...da startet det...sååååre brystvorter..auau haddde vondt hle tia, men gjor liksom vondt i hele puppen da...viste seg at det var kraftig brystbetennelse..ble lagt inn og fikk behandling intravenøst..akkurat kommet hjem igjen..og melken er borte og får ikke til å pumpe mer enn to dråper fra hvert bryst..så matte gå over til nan..huff føler meg som en dårlig mor, hun så likte puppen så godt..og er livredd for at hun ikke får nok mat...er gørr sliten og har gått altfor mye ned i vekt...så i dag begynte hun å spy opp maten..ble så redd,men det skjedde bare på to måltid så ikke mer..er redd for at hun ikke tåler det...skal dra å til helsesøster i mårn...

 

så må bare si til alle dere at det er mye slit med smått igjen, spes når det skjer så mye og hun ikke sover om natta...venter på at hun skal bli litt større og ting kanskje litt lettere...men kommer jo til å savne babytiden litt også da...men sliter mest med dårlig samvittighet for at jeg ikke kan gi ho pupp stakkars..jeg griner hele tia og er opp og ned i humør...

 

og det er liksom så mye jeg vil skrive og fortelle om at alt bare blir rot og kaos nu når æ prøve..vet egentlig ikke helt kor æ vil med det her innlegget en gang..men noen som opplevere/ opplvd lignende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da,stakkars deg.. Får ganske vondt av deg når jeg leste innlegget ditt. Skjønner godt at du blir fortvilet i den situasjonen du er i. Jeg har igrunnen ikke noe erfaring selv på dette området,siden jeg er gravid med førstemann selv (uke 38). Men jeg synes likevel at du ikke må klandre deg selv her. Du er ingen dårlig mor fordi du måtte slutte med morsmelk. Ungen får jo i seg masse sunn melk i erstatningen. Den er jo proppfull av vitaminer og ting som barnet trenger. Godt du skal til helsesøster imorgen. Vær åpen og fortell akkurat som du føler til henne. Hun kan sikkert gi deg gode råd. Og det at du griner hele tida,det er vel bare sånn vi kan bli etter fødselen. Hormonene er jo i hytt og pine,opp og ned hele tida. Synes ikke du er unormal i det hele tatt,jeg. Vil bare ønske deg lykke til videre. Stå på,alt vil nok gå bra. Klem.

Skrevet

Ikke noe gøy å miste melka nei,, men ikke gi opp enda la henne kose seg med nærheten og de få dråpene som er. Ikke lett å vite med hormoner, kan godt hende at melka dukker opp, verdt å prøve hvertfall

Lykke til og gratulerer med den lille :)

Skrevet

Hilde 76

takk for oppmuntrende ord, det hjelper veldig å høre fra andre;) tusen takk..har vært hos helsesøster og fikk mange gode tips og råd og får ekstra oppfølging pga. at gulljenta hadde økt dårlig i vekt..er litt bekymret,men når man får god oppfølging er jeg ikke så urolig..lillejenta blir nu ihvertfall mett nå og det føles godt..er så glad i ho og syns så synd i ho..:)

 

Jeg får bare ønske deg masse lykke til med fødselen som kan skje når sm helst nu..

 

klemmer fra meg;)

Skrevet

nusse_83"høygravid"

kan ikke gi henne de dråpene går på for sterke medisiner..prøver å pumpe, men kommer ikke noe...bare en dråpe..så trur det blir vanskelig å få tilbake melka:(

 

Skrevet

Gratulerer med jenten! Leit å høre at du har slitt sånn etterpå. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for ikke å amme. Begge jentene mine fikk flaske for jeg hadde ikke melk til de, og det har da gått bra med de for det. Dessuten kunne pappaen bidra fra første stund der og jeg var mer fri siden de ikke var avhengig av at jeg var til stede hele tiden.

Men hvis det er veldig viktig for deg å amme, kan du prøve akupunktur for å øke melkeproduksjonen. Det skal i hvert fall jeg denne gangen, for jeg ser jo det praktiske i å kunne amme en stund i hvert fall - men som sagt - det viktigste er jo at babyen får nok mat og ikke at den blir ammet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...