Gjest Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Jeg ser tråden under her (eller over, alt ettersom) og synes det er en veldig spennende debatt. Og viktig! Ser de aller aller fleste ville tatt abort. Men jeg vil gjerne gi en liten tankevekker. De aller fleste voldtekter som forekommer her til lands er voldtekter gjennomført av noen man har eller har hatt et forhold til. Så er da det store spørsmålet, si det er far til ditt nåværende barn (siden vi er på småtroll tar jeg utgangspunkt i at dere alle er småbarnsmødre) som voltar deg og du blir gravid. Ville du da tatt abort? Og ville du blitt i forholdet?
FuriLaks Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Siden vi allerede har et barn sammen, ville jeg nok ikke tatt abort, MEN jeg hadde reist min vei!! Sier det fordi jeg vet hvor vanskelig det er å ta abort. Hadde overgriperen vært en fremmed, kan det hende jeg hadde tenkt anderledes!
FuriLaks Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Hmmm. Da må jeg jo gå ut ifra at han er voldelig, enten psykisk eller fysisk. Vanskelig det der, men jeg har vært igjennom det der med å skulle ta abort selv og det klarte jeg ikke. Så jeg tror ikke jeg hadde tatt abort, og siden vi allerede ville hatt et barn sammen ville jeg nok beholdt, men stikki laaangt avgårde!! MEN, hadde det vært en helt fremmed fyr som hadde voldtatt meg, tror jeg kanskje jeg hadde tenkt anderledes.
FuriLaks Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Oi, nå trodde jeg det første svaret mitt forsvant, derfor svarte jeg en gang til...
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Hehe, nå har du svart mange ganger nå Jeg mener også det er en vesentlig forskjell på hvem overgriperen er, men at det er et overgrep uansett. Jeg ville iallefall reist min vei, men ville nok beholdt den lille dersom jeg hadde havnet i den situasjonen noengang... Utover det, hadde overgriper vært en fremmed eller noen jeg ikke hadde en seksuell relasjon med hadde jeg ikke tvilt et lite øyeblikk engang, Abort ...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Med kun overfallsvoldtekter i media så får en jo for seg at det er det en voldtekt er, men i samfunnet så er det jo ikke ukjente menn som lurer i buskene som utgjør den største trusselen mot damer (tar kun med voldtekt av damer her begått av menn siden det kan resultere i svangerskap), men derimot bekjente,- ja, ofte den personen som står dem nærmest! Så det er jo bra den "nei er nei"-serien i Dagbladet for tida...burde jo være i alle aviser! Jeg har veldig lyst til å si at hvis jeg hadde vært sammen med barnefar, og han voldtok meg så hadde jeg dratt med engang, men når man faktisk er i et forhold der man blir voldtatt og trua, så kan jeg tenke meg at det blir vanskelig å tenke klart nok til å se at man MÅ dra vekk! For det er mange, både kvinner og menn, som lever i forhold som aldri burde eksistert. "Hvorfor drar de bare ikke?" kan vi utenforstående spørre, men noe klart svar får vi ikke. Heldigvis så er barnefar ikke noen voldtektsmann, faktisk blir han like forbanna som meg over de lave straffene overgrep gir, så jeg har aldri vært i en slik situasjon. Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort...dårlig samvittighet hadde jeg hatt uansett om jeg tok abort eller ikke, men forhåpentligvis hadde jeg skjønt hva som hadde skjedd, og greid å komme meg ut av forholdet.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Et veldig vanskelig spørsmål det der tillab,siden jeg er veldig i mot abort,mener det er å ta liv,men samtidig,så må en jo tenke på hva en føler med å gå å bære på et barn som er blitt til pga voldtekt.Hvordan vil barnet ha det når det får vite sammenhengen det er blitt til i,for det kommer for barnets øre en eller annen gang. Verre er det jo hvis det er en du er glad i som voldtar deg,du en blir gravid.Jeg vet i alle fall at jeg hadde reist min vei,og anmeldt ham.Håper ta jeg hadde vært så våken at jeg hadde klart å tenkt på å få komme meg en plass så jeg kunne tatt angrepillen,for da hadde jeg ikke trengt å kanskje tatt avgjørelsen om jeg skulle ta abort eller ei.
Murmeline Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 mamma til en stor og en liten Mener du at angrepillen er greit, men abort er du veldig i mot? Og i så fall, hvordan ressonerer du angående dette? Synes det går ut på det samme jeg, ser på angrepillen som hurtig form for abort. Fordelen med den, er vel at man slipper å gruble, vente på time på sykehus osv, men likevel abort om det skjedde en befruktning.
babyandme Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 Jeg hadde aldri klart å ta abort uansett forhold.. fordi dette barnet var en del av meg, og helt uskyldig.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Elendig mamma- Prinsesse 19/9 Det kan jeg lett forklare deg.Jeg mener at det ikke er et liv før hjerte begynner å slå,får det er det bare en celleklump.Hjerte begynner å slå rundt 4 uke.En angre pille tar du,tror det er innen 48 timer,det vil med andre ord si at det blir som hvis en kun bruker f.eks kobberspiralen og egge blir befruktet,men ikke fester seg.Mange egg kan også bli befruktet og ikke feste seg at en eller annne grunn. Ta f.eks søskenbarnet mitt,som fikk barn ved prøverør,hun hadde fire forsøk får det endelig satt.Vil du da si at hun har hatt tre aborter,forid de tre befruktede eggene ikke festet seg????
manonym Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 Nå har ikke jeg lest det andre innlegget som det er snakk om her, men synst slikt er utrolig vanskelig å vite! Jeg kan ikke helt forestille meg å være i en slik situasjon hvor det er snakk om abort eller ikke, derfor vanskelig for meg å vite hva jeg tror jeg ville ha gjort. Men er enig med dere som ville tatt abort om det var en ukjent voldtektsmann. Tror jeg ville tatt abort da, selv om jeg ikke helt klarer å se det for meg nå når jeg har fått en liten gutt selv... Man tar jo livet av en begynnendes baby...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå