Gå til innhold

Hvorfor er dere aleneforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann alle sammen.

Hva var grunnen til at dere ble enslige foreldre? Er litt nyskjerrig jeg! Vurderer selv å flytte men er redd jeg kommer til å angre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få ett bedre liv for meg og ungene...

Tynte ekteskapet i det lengste, og kunne aldri bli 100% sikker, men da avgjørelsen var tatt, var det en lettelse. Deretter kom sorgen og hverdagen. Tung prosess, men er nå glad, og ungene og jeg har det mye bedre, uten en far, uten avlastning, uten god råd, men med andre gleder...

Signer gjerne med nick her på alene... :)

Skrevet

fordi jeg var sammen med en utro kald jævel uten følelser...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Masse problemer egentlig, men de to store tinga var at barnefar ikke ville ha barn nr. 2 da jeg allerede var gravid, og jeg valgte derfor å beholde spira i stedet for barnefar...og da han endelig skjønte at han skulle bli pappa igjen hadde han mista alle følelser for meg, så da var det gjort. Vi har bodd sammen siden bruddet i mars, men nå har også følelsene mine for ham forandra seg, så det var best å flytte ut. Er i begynnelsen av prosessen med å flytte ut nå.

Skrevet

Hadde nok med den babyen i magen jeg, så gadd ikke en gang forsøke, var nok et dødfødt forhold ja.

Skrevet

Vi mista følelsene for hverandre og klarte ikke å leve sammen i ett forhold. Bedre med to fornøyde foreldre hver for seg enn to foreldre som lever i ett dårlig forhold sammen.

Skrevet

Jeg og barnfar var bare kjærester, det var et kort forhold (3mnd) så småen var ikke akkurat planlagt, men jeg hadde aldri betenkligheter med hva jeg skulle gjøre. Leo var i magen min og der skulle han forbli i maks 9 mnd..hehe..

Så jeg valgte å bli alenemamma;)

Skrevet

Fordi det var umulig å leve sammen med barnefar. Ungen min og jeg har det så mye bedre nå tross alle problemene som har kommet i forbindelse med bruddet og etterpå.

Skrevet

Jeg er alenemor fordi mannen min døde. Han døde i januar, så har vært alene i snart 6 mnd.

Skrevet

Er alene pga kjæresten min bor i Nigeria, og må vente med å komme hit til UDI gir han lov.....

Skrevet

Awh.. hvorfor er man aleneforelder.. Selv er jeg mor til to, sistemann kom i fjor høst. Mine to har forskjellig pappa, hurra!

Sistemann var resultat av et relativt kort forhold, ca tre mndr.. Så han var ikke helt planlagt. Barnefaren sier at han vil delta (noe som overrasket meg, jeg trodde han kom til å stikke, eller be meg ta det vekk), og at dette skulle bli gøy, etc etc.

så, etter ultralyd så jeg ikke snurten av han. Så mine bange anelser viste seg å stemme, men reaksjonen kom bare litt senere enn først antatt.

Men, vi klarer oss kjempebra, selv om barnefaren er helt fraværende. Han svarer ikke på tlf heller, når jeg prøver ringe. Flott.

Men, til deg som startet tråden; det er viktig at du gjør det som føles rett. Ikke bo med noen for barnets skyld, det er ikke sikkert det er det som er det rette for noen av dere. Stå på egne ben, og ta det valget som er rett!

Angre kan man fort gjøre, men magen er ofte en god pekepinn, og man må sitte igjen og kanskje savne en vane (ofte hender det at en samboer blir mer en komfortabel vane, enn den store kjærligheten), men vite at man har gjort det rette uansett.

Uansett; lykke til med det valget du tar!

Skrevet

jeg er alenemor fordi jeg valgte å beholde spiren jeg hadde fått etter en ferieflørt i utlandet.. følte jeg var voksen nok til å ta ansvar for mine egne handlinger.. det var langt fra planlagt og mye i livet mitt måtte endres for at alt skulle gå fint, men per idag er jeg overlykkelig for det valget jeg tok. og er super stolt over croft selv om pappaen hennes ikke er interessert!

ta det valget som gjør at når du legger deg om kvelden har du et smil om munnen og gleder deg til neste dag.. når du kan det vet du at du har tatt rett valg.. og ja det kan være tøft å være alene forelder, men synes vi klare oss like godt som mange andre jeg da :))

Skrevet

Litt spesiell situasjon jeg var i da men: er alene fordi jeg ikke ville flytte til Australia (jeg studerte der 1 år og møtte en kjekk australier), og pappan ikke ville flytte hit. Var sammen i 2 år, gikk ikke strålende da jeg satte ned foten og ble hjemme i Norge. Angrer ikke på det, er bare veldig trist at pappan og Seb ikke får sett hverandre noe særlig. Har nå ny flott kjæreste :)

Skrevet

vi klarte ikke å leve sammen, følelsene mine var ikke som før.. og jeg valgte å gå som venner og ikke ventet til vi ble uvenner! vi har et godt vennskap og begge skjønner at det var best sånn! sønnen vår er mye roligere nå som jeg ikke er "sliten av all kranglig osv.

Skrevet

Fordi X'en fant ut at han skulle bli sammen med en av sine unge ansatte da jeg var 3 måneder på vei...., selvom barnet var planlagt fra begges side...

Skrevet

Vi bodde sammen i 2.5år men han ga rett og slett faen i meg og snuppa siden hun var 3mnd, han skulle leve livet sitt han.. Ja, oxo var han utro med xen sin men det var i begynnelsen av forholdet vårt som jeg vet om da.. Nå bor jeg og snuppa for oss selv og har det kjempe bra. Ja det er kjempe tøft og jeg savner han noen ganger men hvis jeg tenker etter så hadde vi kanskje 10 bra stunder sammen og 100 dårlige.. Så like greit og bli kvitt han. Han har foresten fått seg ny dame, men han har sefølgelig ikke innrømt det selv..

Off det var deilig og få ting litt ut:P

Skrevet

fordi jeg ble gravid med en gift mann

Skrevet

fordi jeg følte at jeg alltid kom på 2 eller plass over viktige ting i livet hans, og at jeg satte han først, uansett. noen ganger angrere jeg, men da skal jeg ha en svært dårlig dag. de aller fleste dager er jeg stolt og glad over valget jeg tok. bedre å være alene med selvrespekten i behold. jeg trives hjemme med Lias, men gleder meg veldig til skolen begynner og når han skal begynne i barnehagen. blir deilig å komme "tilbake". dessuten er det deilig å vite at man klarer seg selv, helt alene:) og at dette har gjort meg sterkere og at livet aldri kommer til å bli så ille igjen, fra nå av går det bare oppover! fin tanke. :)

Skrevet

forsi vi hade to forskjellige syn på livet.. jeg ville tilbringe all min tid med gutten og barnefar, men bf ville ut på livet. ble alt for mye såret av festlivet, å visste aldri hvor jeg hadde han. har d myyyye bedre nå som jeg er alene.har i ettertid fått vite at han har vært utro, å at han har løyet masse for meg. ser nå hvor kynisk han er og har

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...