Gå til innhold

Dere som spør om navn her inne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hva folk synes om navnene og hva en skal velge..

Velger dere navnene som blir foreslått eller bestemmer dere ut ifra hva andre synes?

Jeg synes det er så mange som trenger hjelp med navn. Og jeg lurer veldig på om dere egentlig bryr dere om hva andre synes?

Som feks hun som spør nå.

Hvis alle hadde sagt Athena, ville babyen bli hetende Athena da? Eller tar dere egne valg?

Ikke noe vondt ment, men er det ikke DERE som foreldre som bør bestemme navnet? Ikke folket på bim liksom?

Og hvorfor bruke så tunge navn på et barn egentlig? Er det kun fordi det er nye navn som ikke er vanlige? Tenker en ikke på at ungen må leve med det navnet resten av sitt liv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra! Helt enig her altså.....akkuratt som om jeg skulle sagt det sjæl....dessuten hører det inn under navnedebatten syns jeg da...

Skrevet

Jeg brukte kun det navnet Athena som et eksempel. siden det er et ferskt innlegg her inne på skravle.Ikke for å henge ut eller noe som helst.

Er mye her inne som hører under andre forum, men det er jo en skravleside da.

Har lurt på dette med navnevalg utrolig lenge, og nå MÅTTE jeg bare spørre hehe

Skrevet

ja sant det.....tenkte ikke på noe spes innlegg jeg heller altså....

Skrevet

er vel fordi man er usikker og vil ha inputs.. regner med alle bestemmer selv tilslutt. selv har jeg lurt på hvilket av to navn folk liker - men da var det mest for å vise sambo at "mitt" alternativ var bedre.. hehe - men jeg ville jo aldri tatt det navnet som fikk mest "applaus" her inne..

men si man lurer på et veldig spess navn da og er usikker på responsen, da kan man jo se om folk syns det er helt på¨tryne og derfra tenke på om ungen blir et mobbeofffer eller ikke.. mye som kan foregå i hodene til folk vettu..

hehe

Skrevet

Jeg har spurt om et par navn her inne, (på navnedebatten vel og merke) og gjør det med navn som jeg er litt usikker på... navn jeg selv må smake litt på for å finne ut om jeg liker eller ikke...

Har fått mange gode råd og god input, men vi er fortsatt ikke enige jeg og samboern min ;) Og vi tar nok valget uavhengig av hva BIMjentene sier, jeg synes bare det er greit med input på navn jeg er usikker på selv... :)

Skrevet

Ja, enig her ja..

Var en en dag før som spurte også, jeg ba de tenke på at noen faktisk skulle ha det navnet hele livet. Og at barnet kansje ikke syns det var så kult med det navnet.

Mange kaller jo opp barna sine etter kjendiser de liker, helter, osv osv, er vel ikke sikkert barna syns det er så kjekt å bli assosiert med helten til foreldrene akkurat.. Så jeg mener man skal være litt forsiktig med sånn, men for all del, det er foreldrenes valg.

Og hva med alle de fine gamle navnene?

Og hvorfor skal man gi barnet et navn som sikkert 5 andre i klassen kommer til å hete også? da mener jeg disse mote navnene.

Folk får så klart gjøre som de vil, men tenk igjennom at noen skal bære navnet hele livet, og det må passe både på et lite barn, en voksen, og en eldre person. :)

Skrevet

vi har allerede bestemt oss iv..uavhengig av hva folk her inne skulle mene..men bare litt arti å se hva de faktisk mener likevel da;o)

Skrevet

Mulig at jeg bare har reagert på formuleringen av innleggene. Jeg tror jo ikke at folk velger utifra hva bimmerne sier, men det kan virke sånn enkelte ganger.

Navn er vanskelig... Det er så mange mennesker rundt omkring , med masse like navn. Og jeg selv har et poppisnavn fra 70 tallet. Vi var 4 stk i klassen med samme navn (til og med mellomnavnet var likt hehe).

Jeg selv har ikke tenkt over det med poppisnavn da jeg valgte navnet til jenta mi. Men jeg har enda ikke hørt en eneste en som har de to navnene i kombinasjon,heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...