Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 uff jeg gruer meg til alt. smertene og er redd for å ikke klare dette, aldri gjort detta før, og bare 2 uker til termin! whææææææ
OnlyMe Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 å ligge der å vise alt med store smerter til folk man ikke kjenner eller er trygg på!!!
Kummin&Lillesel Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 At kroppen min blir til "førstegangsfødene, 24år".. Jeg hater å bli satt i bås!
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Det er meningen at min stemor, som er jordmor på sykehuset skal være med på fødselen. Hun stoler jeg 110% på, hun var med da jenta vår blei født. Det jeg gruer meg til, er hvis det IKKE klaffer med vaktene hennes, slik at hun egentlig er på vakt, og ikke kan være med meg hele tiden, eller at jeg dumper inn midt mellom 2 nattevakter f.eks. Jeg vet at det er litt "kaos" på sykehuset nå for tiden, er mange sommerstengte sykehus i vårt distrikt, så de har det kjempetravelt, i tillegg er det mange nye ferievikarer, som jo er flinke, men de vet ikke alle rutiner på hvor ting og tang er osv... Derfor gruer jeg meg til det at muligheten for at hun ikke kan være med er der.. hvis dere forstår... I tillegg gruer jeg meg til timer med rier... vet jeg klarer det, men jeg gruer meg... og akkurat når hodet kommer.. det var veldig vondt med jenta, trudde jeg skulle revne helt.. (men det ble heldigvis bare 2 pyntesting... )
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Jeg gruer meg mest til å kanskje bli kvalm og kaste opp...har totalt noja for det!! Kan takle mye bare jeg slipper det! Håper å slippe en usikker ferievikar også...de er helt sikkert flinke, bare de ikke viser at de er usikre for da blir jeg det også!! Ellers GLEDER jeg meg!! Termin i morgen:)
kleika Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 gruer meg selvfølgelig til smerterne,men mest for at noe skal gå galt,har prøvet at få denne baby så længe nå,at jeg stadig ikke helt kan tro det.de siger jeg er i risikogruppen for blodpropper under fødslen og det er jeg redd for,risikoen er vist ikke så meget større,men bare det at de tar det veldig alvorligt gjør meg jo redd,de har snakket om at sette meg igang på mandag 4 dage før termin fordi det øker risikoen enda mere hvis jeg går over tiden,så er lidt spent på hvad de siger på mandag. ps og så liker jeg ikke at føde når det er ferietid og så mange vikarer jobber.
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 til det øyeblikket det virkelig går opp for meg at NÅ skjer det og det er ingen vei tilbake....skummelt øyeblikk tror jeg:P
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Gruer meg til at det skal gå altfor fort slik at jeg ikke rekker å forberede meg (hadde en rask fødsel sist gang), så jeg håper vannet også går først den her gangen. Så gruer jeg meg til å revne...grua meg også til det sist gang, men blei beroliga av ei her på bim natta før jeg fødte UTEN å vite at den dagen skulle jeg bli mamma! Er også redd for at barnet blir tatt med tang, så dette blir uaktuelt...heller vakum hvis det trengs slik hjelp. Men det jeg gruer meg mest til er tida på barsel...må ha enkeltrom, så dette skal jeg at opp med sykehuset på forhånd (jeg har søvnproblemer, så det å dele rom blir vanskelig for meg).
Potetstappe Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Jeg gruer meg til hvordan jeg kommer til å reagere jeg! Når jeg får vondt, blir jeg redd og når jeg blir redd blir jeg heeelt unge! Bare merker sånne ting som ved blødning. Har hatt et par av de igjennom sv.skapet, og kan være i fin fin form helt til jeg går på do og ser blod. Da kaster jeg opp og tårene triller og i det hele tatt! Når jeg ikke er midt oppi det så høres det helt latterlig ut, men der og da er alt bare helt grusomt.
Nusse_83 Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 jeg håper bare alt går bra med babyen min Jeg klarer meg alltids, viktigste er jenta mi, gleder meg sånn til å se henne. (ps har strøyteskrekk så gleder meg ikke akkurat til å ha en nål i hånda, men legger sikkert ikke merka til den når alt står på. Det er forresten litt latterlig å være redd for nåler, når jeg selv jobber som vernepleier og er vant til å sette sprøyter på andre )
strekkmerketrollet Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 gruer meg til etter-riene jeg.... synest de va vondere en fødselen.. (ikke for å skremme noen, og jeg hadde en enkel fødsel) De sier at etter-riene blir vondre til flere barn man får..... blæ...
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 redd det skal bli samme som sist å ende i hastesnitt...men sjansene får at det skal bli en likens fødsel er små eller ingen=)Men ellers er det rieen som er vonde...
LRMG Skrevet 5. juli 2007 #13 Skrevet 5. juli 2007 Her er min 5-på-topp: 1) At det skal være noe galt med babyen eller at den blir skadet under fødselen 2) Hastekeisersnitt og dramatikk 3) At det skal gjøre så vondt at jeg får panikk, mister meg selv helt og husker alt som et trauma i etterkant 4) At mannen min og jeg ikke skal funke sammen under fødselen og slite med det etterpå (har fått en fiks ide om det for tiden...) 5) Total ruptur - revne fra A til Å Bryr meg ikke om det gjør vondt som et helvete, så lenge jeg husker totalopplevelsen som en fin ting i ettertid.
litakine og Theodor Skrevet 5. juli 2007 #14 Skrevet 5. juli 2007 jeg er redd for å få en spesiell jordmor, fikk henne begge gangene jeg var på ultralyd, og en gang jeg ble lagt inn pga premature rier, er så livredd for å få henne under fødselen, fordi jeg følte at jeg ikke fikk noen kontakt med ho i det hele tatt. Og hvis jeg skulle være så uheldig å få henne, er jeg redd for at jeg er så forhåndsdømmende at det ikke kommer til å gå da heller
Cybermom♥ Skrevet 5. juli 2007 #15 Skrevet 5. juli 2007 Gruer meg ikke til fødselen i det hele tatt. Ok, det gjør vondt men det går over. Hvis det er noe jeg ikke akkurat ser fram til, så er det dagene etterpå, med renselse osv. Synes det var noe særlig sist...
jannefødeklar Skrevet 5. juli 2007 #16 Skrevet 5. juli 2007 Smertene først og fremst, det gjør helvetes vondt å føde. Selv om de er glemt med en gang, er de der like forbanna mens det står på. Og så er det ekkelt når morkaka skal ut...usj...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #17 Skrevet 5. juli 2007 Jeg er mest redd for at det skal oppstå noe uventet, komplikasjoner av noe slag. For lite surstoff til barnet, at fødselen stopper opp eller starter for tidlig ol.
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #18 Skrevet 5. juli 2007 pressriene,resten er til å overleve,sist ihvertfall:)
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #20 Skrevet 5. juli 2007 Bekymrer meg om hvor vi skal gjøre av storebror på åtte år Håper noen kan stille opp, hvis ikke får han bare bli med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå