Gå til innhold

Det å gi barn snop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som hyler og skriker om at en må tenkte så sundt og ikke gi barna sukker.Er for så vidt enig i det.Jenta mi fikk kun snop på lørdagene,og nugatti på skiva samme dag,ellers ble det noe sundt.Hun fikk jo selvsagt også i bursdager,og andre festligheter.

Det er de som mener at dette også er galt,en skal kutte ut snopet i barneselskapene osv.

Det jeg lurer på,er om folk er like bevist på andre ting.Da tenker jeg på det å gi barna f.eks salt.Lar dere være å salte mat som barnet skal spise???Jeg er mer redd for salte enn jeg er for sukkeret.For sukkeret er jo bare til kos,men salt har en jo daglig i maten og det kan føre med seg masse bivirkninger.Jeg tenker også på bruk av fett og masse andre ting.Tenker dere over det????

Dette er vel mer aktuelt når barna blir litt større enn her,men bare lurer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sukker er jo bare sukker, det har ingen skadelige bieffekter...

*riste på hodet*

Jeg gir vesla mi et sammensatt og variert kosthold, noe inkluderer at hun får smake når hun vil det, også på mammas sjokolade.

Det hun serveres som er hennes eget er økologisk, det er balansert og det er gjennomtenkt mat.

Skrevet

Jeg sier ikke at sukker ikke gir biefekter,det gjør det og det er jo derfor jeg er så streng på at det er kun til lørdags og fest at snop skal nytes,men som jeg skriver,salt er jo i det daglige kostholdet.

Skrevet

Litt usikker på hva du ville frem til her, men tror jeg er enig med deg;)

Så sant du mener at et variert kosthold er viktig. Et sundt og godt variert kosthold. Da med ikke for mye salt, fett eller sukker. Men litt salt får de jo i seg gjennom vanlig norsk kost, også fett. Men variert er bra;) Grønnsaker, kjøtt og fisk osv.;)

OG så er det jo greit med litt sukker for kosen sin del på lørdagen:D Lørdagssnop er jo så stas:D

Skrevet

Tror du forstår hva jeg mener ja.

Det jeg også vil frem til er at det finnes jo salt naturlig i maten og da bør en jo ikke tilsette dette i maten,slik at både vi og barn får i seg så mye salt.Enkelte ting trenger litt ekstra salt,det skal jeg være enig i,men at en ikke bruker salt i maten hver eneste dag og ikke oversalter.Salt er en vanesak,akkurat som med sukker.

Litt fett må en jo også ha,men en kan jo passe på å skjære bort fette som er på kjøtte,før en spiser det.

Salt og fett,er faktisk to veldige viktige årsaker til mange sykdommer,der i blandt når det gjelder hjerte og blodomløp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...