husmortrall Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 testet postivit idag!! er ikke til å tro...kan ikke fatte d:) men bekymringer kommer seff: skal til syden i sommer. Noen her med erfaring med syden og graviditet???
Rafi Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Gratulerer så mye lykke til fremover. Har dessverre ingen erfaring med syden og gravid. Men har ei venninne som reiste etter tre mnd ca, og det gikk bare bra det. Var forsiktig i sola, og med maten og vaske fingre osv før man spiser ol....Så tror jeg nok det går bra.
Lillegull og spiren Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 åååååå...så heldig du er da:) gratulerer såååå masse:) kos deg med den voksende magen:)
Dotten Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Gratulerer så masse Du skal bare leve som før.... men være litt ekstra forsiktig med hva du spiser og drikker. Unngå helst isbiter, salat (du vet ikke hvor godt den er vasket), kranvann, rått/medium stekt kjøtt osv. Be om godt stekt, kjøp drikkevann, unngå dyr osv. så er du nok trygg Jeg er toxo-negativ, enda jeg er oppvokst med katter. Skiftet på kattedoen mens jeg gikk gravid, og koste masse med pusene. Er fortsatt negativ jeg. Men, som sagt. Bruk hodet, så går det bra God tur, og kos deg med magen og masse lykke til
har4barn Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Gratulerer!! Jeg har vært to ganger i syden som gravid, og det er ikke noe problem. Hold deg unna salater (er ikke sikkert den er vasket), for lite stekt kjøtt, fikk også beskjed om å ikke spise kaker som ligger fram i disk (varme) + is som ligger i bokser (kuleis). Drikk masse vann fra flaske!! Lykke til , og kos deg med mage og varme!!!!
2 fine små Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Gratulerer saa mye! Du kan reise hvor du vil, bare du er litt forsiktig med aa forstyrre bakteriefloraen din for mye i forhold til hva du er vant til, saa du evt. blir matforgiftet og ligger og ikke faar i deg mat etc.... Men hvorfor skulle det skje paa ferie, kan jo like godt skje hjemme?? =o) Og naar du sier "syden" saa tipper jeg du skal til et eller annet middelhavsland og det er jo ikke akkurat saa mye annerledes mat/-tilberedning enn det vi er vant med i Norge. Noen sier det er lurt aa vaere forsiktig med noen produkter, som is, melk og kjoett, men jeg har bodd i Asia i 2-3 aar og har spist det jeg har blitt servert, gravid eller ikke.... =o) Lykke til, det er helt sikket noen andre her inne som har helt andre raad enn meg.
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Gratulerer så utrooolig masse!!! Kos deg på ferie og nyyyt den voksende magen!!!
mamma til twins Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Man skal visstnok ikke sole seg så mye når man går gravid. Hormonene gjør at man lett får stygge brune flekker som aldri går bort. Ellers så går det nok greit med mindre du skulle være så uheldig å bli kvalm. da blir nok ikke en sydentur noe særlig.. Uansett, god tur!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå