Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 8 mnd og alt han vil er å gå (med vår hjelp). Dette gjør at han ikke gidder å lære seg å krype, men istedet skriker etter oss for at vi skal hjelpe han opp. Helsesøster sier vi skal slutte å gå med han, men dette vil føre til masse skrik og skrål... Hva syns dere?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problem her. Ho vil bare sitte eller bli bært. Når jeg legger ho ned, skriker ho bare, så ho lærer jo aldri å sette seg opp selv eller å åle seg framover eller krabbe. Ho har sitti støtt i 2,5 mnd, men vil ikke øve på å sette seg opp selv. Kommer sikkert til å bli det samme med gåing. Nå har jeg bestemt meg for å legge ho ned på gulvet mye mer sånn at ho må prøve selv, men jeg vil ikke la ho ligge å skrike veldig lenge før jeg tar ho opp...

Skrevet

Jeg er faktisk enig med hs. Det aller beste for barna er om de får med seg hele prosessen fra å ligge flatt til å gå. Man gjør både seg selv og barnet en liten bjørnetjeneste med å gå rundt med dem, de blir vant til å se verden fra et høyere perspektiv enn de selv får fra gulvnivå... MEN hvordan å endre på dette når man først er kommet dit, vet jeg sannelig ikke... det er jo grusomt å høre ungen griner uansett årsak :/

Mitt beste tips er å gi ungen en motivasjon på gulvnivå. Jenta vår elsker å ligge på golvet - så lenge storesøstra på 3 år er i nærheten. Da har hun en interessant person i nærheten som er innenfor både syns- og armrekkevidde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...