jamaica Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Sønnen min er 8 mnd og alt han vil er å gå (med vår hjelp). Dette gjør at han ikke gidder å lære seg å krype, men istedet skriker etter oss for at vi skal hjelpe han opp. Helsesøster sier vi skal slutte å gå med han, men dette vil føre til masse skrik og skrål... Hva syns dere?!
Nr-3-i-Magen Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Samme problem her. Ho vil bare sitte eller bli bært. Når jeg legger ho ned, skriker ho bare, så ho lærer jo aldri å sette seg opp selv eller å åle seg framover eller krabbe. Ho har sitti støtt i 2,5 mnd, men vil ikke øve på å sette seg opp selv. Kommer sikkert til å bli det samme med gåing. Nå har jeg bestemt meg for å legge ho ned på gulvet mye mer sånn at ho må prøve selv, men jeg vil ikke la ho ligge å skrike veldig lenge før jeg tar ho opp...
selfangerkjerringa Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Jeg er faktisk enig med hs. Det aller beste for barna er om de får med seg hele prosessen fra å ligge flatt til å gå. Man gjør både seg selv og barnet en liten bjørnetjeneste med å gå rundt med dem, de blir vant til å se verden fra et høyere perspektiv enn de selv får fra gulvnivå... MEN hvordan å endre på dette når man først er kommet dit, vet jeg sannelig ikke... det er jo grusomt å høre ungen griner uansett årsak :/ Mitt beste tips er å gi ungen en motivasjon på gulvnivå. Jenta vår elsker å ligge på golvet - så lenge storesøstra på 3 år er i nærheten. Da har hun en interessant person i nærheten som er innenfor både syns- og armrekkevidde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå