Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 hei!!! jeg lurer på noe!! for jeg har noen ganger vondt i mellomgulvet tror jeg det er!!! litt under puppene, mellom brustkassa helt i mitten!! er så ubehaglig, har hatt det egentlig bestandig, oftere nå en før!! vet ikke hva det er eller hvorfor det gjør vondt der!! er det andre som har det som meg???? lurer så på hva det er, og hvorfor det gjør vondt!!!! håper noen kan svare meg!!!
KristineH79 Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Har du hørt om stress smerter? Husker du om d har vært stress i bilde før symtomene...
rigmora :-Oline-: Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 kan det vere noke lignande som brøstve eller halsbrann`? eg har det og har litt smerter under/mellom brysta.
Trønderjente82 Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Jordmor fortalte at dette er ganske vanlig, det samme er smerter på sidene da det er livmora som flytter seg lenger opp. Det skulle visst gi seg rundt uke 25.
prøvekluten+3små Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 ..første jeg tenkte på var halsbrann...jeg har og endel vondt der du sier,kanskje mest under venstre ribbein,og da særlig om jeg har spist mat som er mye krydder i
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Garantert stress smerter. Hvis du holder fingrene mellom brystene og trykker litt skal det gjøre vondt. Før jeg ble gravid jobbet jeg mye mye mye og bestandig vondt der og pusteproblemer. Legen tok slik test på meg og hun fant litt blod i urin (tegn på stress deg også). Ta det mer ro, ikke noe farlig. Jeg har faktisk blitt kjempe flink etter at jeg ble gravid, og føler meg som et nytt menneske. Det tok to måneder før min roe prosess begynte å kjenens på kroppen men det hjelper.
To barns mor og 75-modell. Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Hei! Jeg har også gått et års tid med strammninger mellom brystene. Kjenner det mest om morgenene, ikke direkte vondt. Men ubehagelig. Tenkte jeg skulle høre med legen neste gang jeg er der.
Serial mom Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Det høres litt ut som det samme jeg har vært plaga med i mange år. Kommer spesielt om jeg har vært mye på farta uten å spise,og deretter spiser noe(ofte ganske fort,siden jeg er så sulten!),da kommer det,og fy fader det er vondt! Jeg har vondt i hele mellomgulvet,både fremme og bake med ryggen. Mellomgulvet(diafragma) er festet i de nederste ribbenene hele veien rundt,og jeg har ikke kommet frem til noen annen løsning enn at det er det. Tidligere gjorde det vondt fra formiddagen og hele dagen til neste morgen,og ble alltid verre når jeg spiste. I de senere år kan det vare så lenge som opptil 4 dager på det verste,og da er det helt jævlig. eneste som har brukt å hjelpe er en god coctailblanding av brexidol og voltaren,samt en paralgin litt senere på dagen. Da slapper muskelen(mellomgulvet) såpass av at det verste gir seg. Nå kan vi jo ikke ta piller under graviditeten,så da er det vel egentlig bare å holde ut,desverre. Jeg var en del plaga av dette de første 3 mnd dette svangerskapet,kom når jeg drev å spydde sosm verst. Jeg spyr mye sjeldnere nå,så jeg har ikke vært plaga de siste ukene,heldigvis! Det eneste som kan forbygge det(selvsagt kan man ikke unngå å kaste opp,men i andre sammenhenger da..),er å ta det veldig med ro før og etter et måltid,puste dypt og jevnt,og spise sakte. Prøv å ikke spenne deg i rygg og mage,og ikke hopp over måltid. Det kan noen ganger hjelpe litt på å få kraftig massasje i området der diafragma fester inn(nedre del av brystryggen og ribbeina fremme,samt sidene,kan være at man får det til å slippe opp litt. Nesten så man har kramper i mellomgulvet,eller at det har spent seg og ikke vil slippe. Har tenkt om det kan være lukkemuskelen,men jeg har mer tro på diafragma i mitt tilfelle ihvertfall,siden jeg ikke har hatt sure oppstøt eller halsbrann noen sinne. Vet ikke om dette er likt det som du har,men kanskje du kjenner igjen noe. Jeg har spurt leger,men ingen vet,og det er ingenting galt med meg som kan føre til dette heller,annet enn ren anspenthet! God bedring!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 tusen tusen takk for alle svar!!!! skal tenke over det neste gang jeg stresser, om jeg får det da!! eller når jeg glemmer å spise!! skjønner ikke hva det er, men det stemmer litt med det elli-karamelli beskriver, for det gjør vondt rundt helle bak ryggen også!!! hadde det i går og da hadde jeg hodepine også!!! men får sure oppstøt også!!! er altså så vondt og ubehagelig!! tenkte egentlig å nevne det for legen neste gang, men er jo så vanskelig å beskrive det!!! vet ikke om han vill skjønne det!!!! men takk for alle svar!!!!!
Tulletutta Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 Hei, elli. Dette har eg hatt siden eg var barn og endelig var det nokon som hadde det samme som meg. Har ikkje peiling på det var, halsbrann har alle sagt til meg, men med. som skal hjelpe mot halsbrann har ikkje hjelpt meg..
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 Hei, jeg har en gravid veninne med samme problem. Hun har en låsning i ryggen,mellom skulderbladene, gikk til kiropraktor og fikk den fixet. Finn deg en kiropr og spør han/henne hva de mener, lykke til
Serial mom Skrevet 6. juli 2007 #12 Skrevet 6. juli 2007 Jeg holder en knapp på anspent mellomgulv eller noe i den duren. Jeg har utdannelse som fysioterapeut,men har ikke møtt en eneste lærer eller kollega som har vært borti dette,de kan ihvertfall ikke svare eksakt på hva det er! Jeg har selv vært til kiropraktor(for noe annet,men hun tar jo alle låsninger),og det er mulig at det kan hjelpe,men da må man følge opp med flere behandlinger,samt gjøre mye øvelser,myke opp,få massert osv for å holde det vedlike,med mindre man lærer seg å være mer avspent i kroppen,noe som ikke er gjort ved et trylleslag om man "alltid" har vært sånn! Interessant å se at det er flere som har dette,ihvertfall noe som ligner veldig. Sure oppstøt kan jo ha noe med lukkemuskelen å gjøre da,evt. reflux... Tror eneste måten å avklare det på kan være en gastroskopi,og det høres ikke akkurat behagelig ut å svelge en slange med et kamera på så de får sjekka svelg og magesekk...:-( Fysj!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #13 Skrevet 6. juli 2007 Alle er så opptatt av stress..Smerter i mellomgulvet er ikke stress..Vet dere hvor mellomgulvet ligger. Siden livmoren vokser, så er det livmore som presser på magesekken, og magesekken presser på magesekken, derfor er dt mange som får halsbrann og smerter i mellomgulvet..Folk har forskjellige måter å reagere på. Dette med stress er forferdelig overvurdert n syns jeg..
Serial mom Skrevet 6. juli 2007 #14 Skrevet 6. juli 2007 Under graviditet,ja. Men noen av oss har disse smertene ellers også,og da kan man ikke forklare det med voksende livmor. Var nok derfor mange dro inn stressfaktoren her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå