Gå til innhold

Er det deres eller babyens vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ofte at det er mange som sier her inne at dem sparer penger til babyen. Men at dem bruker av de pengene når det er noe dem må kjøpe til babyen, som foreksempel vogn.

Men så ser jeg også ofte at det er like mange her inne som skriver:

Nå har jeg solgt/skal jeg selge vognen min på finn.no.

Derfor lurer jeg på om det er deres eller babyens vogn?

Lurer også på: Dere som bruker av babyens penger til vogn, hvordan gjør dere når dere selger den? Tar dere pengene eller får babyen pengene? Og hva gjør dere eventuellt hvis dere sparer vognen til et eventuellt søsken? Gir dere da babyen pengene tilbake for vognen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. Ja, det var jo også noe å tenke på.. =)

Hvem sin vogn, er vel både min og mathias sin tenker jeg. hehe.. Nei, bruker ikke hans penger på vogna.Pengene hans står på konto. Syns ikke det hadde vært riktig å brukt hans penger på slik.. Hans penger brukes ikke til noe annet enn sparing på kontoen. Så bruker vi våres penger på de vi syns han trenger =) Og hvis vi hadde solgt den så hadde nok pengene gått til oss eller noe annet til mathias.

Skrevet

Det er mest min vogn, hun kunne ikke brydd seg mindre om vi hadde hatt en stygg gammel vogn. Penger hun får brukes ikke på barneutstyr, det meste skal jo gå i arv til søsken og ikke noe hun skal ha med seg når hun flytter ut. Men når det er sagt så har hun ikke en eneste krone enda, og om vi sparer til henne kommer det ikke til å bli brukt på forbruksting.

Skrevet

Virker som om dere har ganske samme syn som meg. Jeg synes det blir allt for dumt og spare penger til babyen som h*n skal bruke på forbruks ting som barn.

Har man fått barn så får man regne med ekstra utgifter som man selv må betale.

Spare er jo frivillig og noe man bare gjør hvis man har råd til det. Har man så dårlig råd at man må bruke det til ting til babyen så får man vel heller vente med og spare noen år, til økonomien er mere stabil tenker jeg.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...