Gå til innhold

Ang bidrag..

oslojente80 Mina f 07.09.06

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ekssamboeren skal på megling i morgen. Diskuterer man bidrag også da? Var inne på kalkultaoren inne på nav sine sider og får opp at han skal betale ca 3000kr i mnd. Men han synes dette er for mye..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe han kan mene så mye om, og blir det vanskelig får du ta det gjennom nav så slipper du hele styret selv.

Skrevet

jeg anbefaller deg at om dere begyner og krangle om dette eller har nok av andre ting og krangle om så tar du og søker på bidrag igjenom nav. da kan han ikke klage på bidraget for da er det jo etter loven

men om dere er gode venner så er det flott med privat avtalle

Skrevet

Hvordan søker jeg dette gjennom nav? Eget skjema? For jeg har ingen skjemaer fra før hjelpes.. For en haug..

Skrevet

det er ett eget skjema ja, og det er mye papirarbeid i starten *yikes*

Skrevet

sikker på at du ikke så på fars betalingsevne og ikke faktisk bidrag ???

synes 3000 var MYE

eller tjener han veldig mye mer enn deg ?

her tjener jeg 210 000 og far 600 000 og jeg har 2000 i bidrag

Skrevet

3000 er nå ikke så mye da, jeg får 2340 snart og pappaen tjener 200 000 mer enn meg

Skrevet

Jeg er student og tjener ingenting.. Faren tjener veldig bra..Fikk opp at bidraget var ca 3000kr

Skrevet

om det er regnet ut på nav sine sider så tar jo nav høyde for bidrags evne ;-)

Skrevet

Sett dere sammen og gå gjennom NAVs kalkulator, så ser dere begge to hva bidraget skal være, og alle opplysningene er korrekte (da ser dere det begge to). Du må jo ta med hva du har av inntekt i mnd, for du skal vel ikke leve av bidraget? Stipend og OS skal vel også regnes med? Dette kan du jo sjekke med NAV først...

Skrevet

stipend og lån er ikke en inntekt.

Skrevet

jeg er student, og faren tjener eldig bra. på nav sine sider fikk jeg opp at barnet "kostet" 2900 kr pr mnd, straks ett år gammelt, og han er bidragspliktig blabla og skal betale 2600 kr i bidrag. 3000 hørtes mye ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...