Gå til innhold

til dere som har peil på kosthold!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er ca 165 høy og veier rundt 48 kg, syns jeg er alt for tynn, for har ikke noen former eller noe.. forbrenningen min er like høy som empire state building, så har problemer med å legge på meg.. spiser godt og variert, mest junk når jeg tenker meg om eller ferdig mat.. men kan noen hjelpe meg med en diett jeg kan ta som kanskje kan hjelpe meg til å gå opp noen kg? evnt link eller no? jeg trenger sårt hjelp, for er så lei av å se ut som en anorektiker for å si det på den stygge måten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unngå junk, det gjør ingenting bedre. Prøv å få i deg sunne oljer. Spis avocado, majones, makrell i tomat og ha olje på salater.

Skrevet

Jeg har også problemer med å holde vekta oppe. Men for å ikke se ut som en reke trener jeg styrke minst 3 ggr per uke, og spiser mye protein etter trening, mye kolhydrat føre. Da får du i hver fall muskler, det hjelper litt..

Skrevet

majones spiser jeg på omtrent alt =P men åssen mat produkter burde jeg spise? hehe, har ikke peiling på hva som har mye karbohydrater eller proteiner i seg =P spiser mye stekt egg da, men kanskje stekt mat ikke er så bra? spiser oxo mye salater med solsikke olje og eddik i, faren min er fra bulgaria så er vant til sånne salater, hehe..

Skrevet

Dropp majon, det er dårlig fett i den... Egg, kjøtt, kylling er det mye protein i. Pasta, potet, ris er mye kolhydrat. Meld deg inn på et gym, der får du kostråd så det holder ;-)

Skrevet

ok, da ksal jeg ringe ett treningssenter imorra, har jo en rett rundt hjørnet her, hehe.. takk for svar =) får håpe jeg kommer opp noen kg nå =P hehe...

Skrevet

Jeg har samme "luksusproblem" som deg, jeg er 166 cm og veier 42-44 kg. Ser ikke syk ut, men har heller ingen former og er altfor tynn. Jeg sliter virkelig med å legge på meg, men har tro på at riktig kosthold og riktig trening kan gjøre vidunerverker :)

Ikke propp i deg usunn mat, forå å legge på deg. En tynn kropp kan også bli en usunn kropp. Tynne mennesker kan få høyt kolesterol og utvikle sukkersyke de også. Det beste er å spise variert og sunt. Du kan med fordel regne ut kaloriforbruket ditt, og sørge for at kaloriene du inntar iløpet av en dag ikke er under det du forbrenner. Dersom du ammer må du regne med ca 500-700 kalorier ekstra forbrent pga melkeproduksjonen.

Sats på "kaloririk" sunn mat. Velg frukt og grønnsaker med mest mulig kalorier. Som nevnt avocado og banan. Dersom du spiser mye salat, putt oppi reker, skinke, egg osv for å gjøre den fyldigere. Ta kontakt med en ernæringsfysiolog for en diett, de har virkelig peilig. Sats på styrketrening når du trener. Varm opp i 5-10 minutter, tren styrke i 30-45 minutter og avslutt med en lett løpetur/sykkeltur i ca 20 minutter. Dersom du er medlem i ett treningssenter, tilbyr de gratis treningsveiledning. Lykke til :)

Skrevet

Gjør det, du kommer ikke å ångre. Blir flotte muskler fort på en slank kropp :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...