Gå til innhold

DISKUSJON. Om du ble voldtatt...hadde du tatt abort eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke det dilemma heldigvis men jeg lurer sånn på hva andre hadde gjort...?!

Jeg hadde tatt abort uten tvil...selv om jeg egentlig er i mot abort, spessielt etter min lille datter kom til verden:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Jeg tok abort.

Skrevet

Jeg tok ingen sjanse og tok angrepiller, hadde ikke det funka hadde jeg tatt abort...

Men så er det en problemstilling, hvem som stod for voldtekten, med tanke på at godt over 80% er noen man allerede er i relasjon med...

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å ta abort, men hadde født det og adoptert det bort. Det finnes mange mennesker som ville blitt glade for et lite barn og som hadde elsket det og gitt det et godt liv.

Skrevet

Jeg hadde aldri orket å sett på det lille nurket om det var resultat av en voldtekt, så helt klart abort.

Skrevet

Stakkars barnet er helt uskyldig, men jeg hadde ikke klart å bære det frem, ville mint meg om hendelsen hele tiden. Hadde tatt abort..

Skrevet

hadde nåkk tatt abort, ka om mannen som står bak det er full av hiv ???

Skrevet

Og en ting til; om man bærer det frem, synes jeg man ikke under noen omstendigheter kan fortelle barnet om dets opphav. Hadde sikkert ikke vært lett å takle at man er resultat av en voldtekt, og sånn sett egentlig ikke ønsket. Nei, hvis man tenker på barnets ve og vel, synes jeg det er langt verre å beholde faktisk. Hemmeligheten KAN være vanskelig å holde for mor et helt liv.

Skrevet

abort, tror ikke jeg hadde klart å hverken takle at avkommet etter en voldtektsmann vokste inni meg eller elske barnet når det kom, det ville alltid minnet meg om den mannen...

Skrevet

Jeg kjenner en fantastisk dame som er et resultat av en voldtekt. Hun har blitt kjent med sin halvsøster, men vil aldri møte sin far. Mora hennes bodde i en liten bygd og ble stemplet som hore fordi hun var alenemor. (Dette er mange år siden.) Jeg håper jeg hadde vært sterk nok til å føde frem barnet, men det er vanskelig å si før man har vært i situasjonen.

Skrevet

Jeg er i og for seg imot abort. Men mener at voldtekt er ett spesielt tilfelle. Hadde nok tatt abort om jeg hadde stått i den situasjonen for et år siden. Men nå, etter at jeg fikk min nydelige lille datter, og kjenner hvor mye omsorg og kjærlighet man får for disse små. Så hadde jeg ALDRI ALDRI tatt abort. Bortsett fra om jeg hadde fått vite at barnet ikke kunne leve utenfor livmoren.

Skrevet

Jeg var 11 år gammel og var nok for ung til å bli gravid. Min mors gamle ekle inngifte onkel voldtok meg, og jeg hadde tatt abort. Han er så kvalm at jeg 10 år etter fortsatt kaster opp hver gang jeg ser han!!!!!!! Han var sikkert laangt over 60 år når det skjedde.....Rynkete og jævlig.

Akkurat nå ligger han å dør av lekumi og jeg fryder meg! Men blir kvalm av at familien hans sitter ved hans side selv om de vet at han har misbrukt meg og flere titalls andre...(de vet ikke om voldtekten, men de vet at han er pedofil, til og med min mor syntes han var ekkel da hun var liten så han er det og har alltid vært det)

Er i utgangspunktet i mot abort, men skjønner at det finnes unntak og er ikke hysterisk! Forstår og tar synd i de som gjør det....Men tar du andre eller tredje aborten pga at du uheldigvis ble gravid i fylla etc er jeg imot!!!!

Ung mamma

Skrevet

Tror ikke jeg hadde tatt abort. Nå som jeg vet hvor fantastisk det er å være mamma, så hadde jeg ikke klart det. Tror jeg ville sett på det som et uskyldig barn.

Skrevet

Melder man om dette med en gang det skjer så får man jo angrepille. Jeg hadde tatt angrepilla så fort som juling!!!!

Abort er jeg veldig lite "for"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...