Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Og er det da mat hver gang? Snuppa vår har begynt å våkne mange ganger om natten. Har vært slik de siste 3 ukene at hun våkner mellom 4-5 ganger om natten. Er litt slitsomt. Vil som regel ha mat hver gang, men gir smokk og hun sovner med den også noen ganger.
Monajenten Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Da gutten min var 2 mnd sovnet han ikke for natten. Sovnet vel i åttetiden om morgenen. FRYKTELIG plagsomt og slitsomt:-s Da han var 4 mnd derimot, sov han fra ca. 23.00 til 08.00 uten mat;) Nå er han straks 6 mnd og sover fra ca. 20.30 til mellom 07.00 og 08.00, så får han mat og sover til ti-elleve.
Puncky med nr tre i magen Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Vet du, vi har vært så heldige at begge våre har sovet hele natten før de har fylt 7 uker vi. Føler med deg, for det må jo være slitsomt.
snartmammapåny Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Våkner stort sett bare en gang ca kl 7, da er det mat. Legger seg ikke før rundt midnatt da. Sovner etter mat og sover til rundt 1030. Han hadde en periode da han voknet kl 4 og for mat, men den gikk over da han var ca 6 uker, i noen uker etter kunne det hende han voknet rundt 4 man da var det bare å gi tutten så sovnet han igjen. Det gikk seg liksom til. (han er nå snart 3mnd)
Stor_smil Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Fra gutten min var 0-3 mnd sov han mer på dagen enn han gjorde om natten. Han sov i ganske korte perioder, og veldig uregelmessig. Alt fra 20 minutter til 2-3 timer. På natten hadde han lange perioder hvor han var våken, husker jeg forundret meg over om det var vanlig at så små barn kunne være våken sååå lenge om gangen. Han hadde ett ekstremt sugebehov, og jeg ammet han nok annenhver til hver time i løpet av natten... han gråt utrolig sjelden, jeg vil nesten tør å påstå aldri, så jeg tror ikke han var våken fordi han var misfornøyd eller noe plaget han. Det var bare sånn han var Da han fikk 3 mnd vaksinen snudde det, utrolig nok. For første gang siden han var født sov han 4 timer i strekk om natten, våknet for pupp to-tre ganger, og sov videre, så var han mye mer våken om dagen. Han er 20 mnd nå, og våkner fremdeles endel ganger om natten. Jeg tror enkelte barn bare er slik, da vi har prøvd ALT (utenom sovemedisin) for å få han til å sove lengre og bedre. I deres tilfelle ville eg forsøkt å gi smokken når hun våkner, dersom hun ikke roer seg er det mulig hun er sulten, så da ville jeg ammet henne. Dersom hun fortsetter å våkne mange ganger på natten, kan du rundt 4 mnd alder forsiktig begynne å introdusere grøt noen timer før leggetid, mange barn roer seg på natten etter dette (ikke vår gutt, selvfølgelig..hehe). Forstår at det er slitsomt, man fungerer liksom ikke like bra om dagen. Jeg har heldigvis av natur behov for lite søvn.. så for oss fungerte det greit nok. Hadde noen dager hvor jeg ikke hadde sovet ett minutt i løpet av natten, gått i svime rundt å bysset på mini, og så folk komme trøtt på jobb, og jeg hadde ikke engang gått å lagt meg.
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Vår sovner rundt tolv. Våkner stort sett 2 ganger for mat. Mellom 3 og 5 og så en gang rundt 7 - 8 om morgenen. Sovner igjen også er det mating og opp i ti-elleve tida. Er 2,5 mnd. Tok ikkje natta før 5 om morgenen den første mnd:( men det går jo bedre no da:)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 tja...min våkna hver 3.time helt til han ble 6mnd.. sov hele natta etter vi hadde introdusert 3 hele måltider Fra folk her inne har jeg fått inntrykk av at han våkner MYE..men i føle venner og andre med barn er dette helt normalt! nå er min 14 mnd, han legges 1900 og sover til 9.30! er bedre tider i møte vet du..følg innstinktet ditt.. Jeg syntes det var koslig å ligge å mate midt på natta og ligge å småprate med gullet mitt.. kjennte det ikke en plass! Vi var begge lykkelige og tifredse dagen lang til tross for "hyppig oppvåkning"... er vel det som tells! ) Vil legge til en ting til: Veninna mi hadde fått for seg at normalen for en på 4mnd var å våkne maks 2ganger om natta.. hennes våkna til tider 3ganger og hun var dritsur resten av dagen..hun hadde jo tross alt ikke sovet:o) min våkna kanskje 5ganger i løpet av natta.. de nettene han "bare" våkna 4 ganger følte jeg me SÅ uthvilt, hihi! Tror det er snakk om innstilling jeg! Ike hør på hva "alle andres barn" gjør.. lytt til dattera de du:o) Det er jo bare de med "snille" barn som roper ut uansett... er ikke slik flesteparten har det:o)
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. juli 2007 takk for svar.. flere? i natt så våknet hun kun 3 ganger .. juhu
Harehopp Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 I de to første mnd, sovna tulla vår i 4-5 tia om natta, og våknet hver time for mat... i mnd som fulgte sovnet hun i 12-1 tia på natta, og våknet ca 4-5 ganger for mat,, phu, slitsomt ja men,, er glemt d nå, hehe,, de siste to ukene har hun sovnet rundt 11-12 tiden om kveldene og sover helt til kl 7... da får hun mat og sovner og sover helt til 10 ca... Så nå er jeg egentlig fornøyd med sovinga hennes.. D kunne jo ha vært bedre da, men nå får jeg endelig sove litt jeg å... :-) Hun er snart 4 mnd nå..
Prish Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 Hun legger seg på ordentlig for natten mellom kl. 22-00. Da pleier hun å våkne i 4 tiden. Får tørr bleie og mat, så sovner hun igjen og sover til ca 08-09 tiden!
eva luna Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har en på 5 mnd og han våkner kl 01, 04 og 07 for mat. Tror ikke småen din er noe uvanlig, kan jo være en liten økeperiode bare. Jeg kan legge til jeg fullammer, får ikke i han hverken erstatning eller grøt.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. juli 2007 ok, vi har begynt såvidt med flaske med mme på kvelden for å se om hun kan sove bedre med det. Etter mye trening tar hun flasken. 2 første gangene hun drakk mme så sov hun til 4 tiden på morgenen!!
mamma >to gull Skrevet 5. juli 2007 #13 Skrevet 5. juli 2007 Vår er litt over 2 mnd. Sovner i halv 10-10 tida, våkner mellom halv 5 og halv 6, får mat og sover til ca halv 8-8. Da vil han ikke sove mer i senga så da står vi opp, steller han, får mat, leker litt, så er han gjerne trøtt i halv 10 tida så da skal han sove igjen;) Men selv om han våkner tidlig er vi heldige syns jeg;))
*Mi tesorito* Skrevet 5. juli 2007 #14 Skrevet 5. juli 2007 Vi er også blandt de -ekstremt- heldige. Poden sover 12-13 timer hver natt.. og det har han gjort siden han var ca 2 mnd... Våkner som regel bare hvis han har sparka av seg dyna, og da sovner han fort igjen når den er på plass.
Learning to fly Skrevet 5. juli 2007 #15 Skrevet 5. juli 2007 Sovner for natta mellom åtte og ni. Våkner første gang i to tiden, så hyppig frem til vi står opp ca sju. Totalt er han våken tre ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå