En liten mamma Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 En veninne av meg fikk en liten gutt igår, og nå når jeg skal skrive på kortet til han så har jeg så lyst å ha et fint lite dikt om hvor stort det er at et nytt barn er kommet til verden. Er visst ingen dikter selv, kan noen hjelpe meg?
Bellen^2 Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Vet ikke helt om det er denne type dikt du er på jakt etter, men det er et dikt av André Bjerke som jeg synes er veldig fint. Jeg vet ikke hva det heter, men jeg har funnet det her inne på DIB så det kan være andre her som vet. DET STØRSTE MYSTERIUM ER IKKE MER ENN DET AT EN ØRLITEN KROPP ER VÅKNET TIL JORDEN. DEN NYFØDTE SER TO LUKER I HIMLEN GÅR OPP. SELV FEM - TRINNS RAKETTER OG KJERNEFYSIKK BLIR PUSLLINGERS PUSLESPILL NÅR DET NYFØDTE BARN MED ETT ENESTE BLIKK BEVISER AT GUD ER TIL.
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 FØR DU VAR UNNFANGET ØNSKET JEG DEG. FØR DU VAR FØDT ELSKET JEG DEG. FØR DU HADDE VÆRT HER EN TIME VILLE JEG HA GITT LIVET MITT FOR DEG. DETTE ER LIVETS UNDER.
En liten mamma Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2007 Tusen takk skal dere ha, nydelige dikt begge to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå