Gå til innhold

Nå er det sommer og stebarna kommer :o)) andre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha mine to stebarn ei uke alene i sommer og ei uke med min kjære.. er sååå glad hver gang de kommer og de er såå skjønne :o))

Andre som skal ha stebarna i sommer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp:)) Om en uke kommer stesønnen min og skal være her i to uker! Gleder oss veldig til det... Blir den siste ferien uten flere barn i heimen, så det blir nok myyyye kos og oppmerksomhet i sommer, selv om vi ikke skal reise bort noe særlig...

Skrevet

Gratulerer så mye!!!!!!! Jeg husker deg fra tidligere.. hvor langt er du på vei?

Skal bli godt med ferie, og jeg gleder meg veldig til å være sammen alle sammen..

Selv har jeg ikke barn, har hatt 3 ivf forsøk og bare mister..så nå blir det full utredning for å finne ut hvorfor.

Ha en kjempe fin sommer :o))

Skrevet

Vet du hva?! Jeg setter utrolig stor pris på å lese innlegget ditt. Det er så mye hat og misnøye på denne siden her at jeg som biomor ikke føler meg velkomen her overhodet. Det er rørende å høre at faktisk finne stemødre som bryr seg om barna sine.

Vil ønske deg en riktig god sommer!!!

Skrevet

Takk :o)) Jeg bryr meg virkelig om dem og jeg tar dem inn i varmen som det skulle vært mine. Jeg følger dem opp både med aktiviteter og skole. Skulle ønske vi kunne få omsorgen for dem, vi sliter litt med mor dessverre.. hun er for egoistisk(har alltid vært). Men vi prøver å løse dette så bra som mulig ovenfor barna og det er hele tiden barna i fokus fra vår side.. skulle bare ønske det var det fra mor sin side også. Da hadde alt vært mye lettere..

For at jeg er super duper glad i dem er det ingen tvil om.. og hadde jeg bare kunnet ha barn i huset hver dag og ikke bare to helger og en fri og ingenting i hverdagen snufs::::

Ha en kjempefin sommer du også.. :o)))

Skrevet

Takk:)

Huff, så leit med SA:( Håper det klaffer snart for dere!!

Jeg har termin i slutten av august, og det er litt spennende dette her, ikke noe jeg har prøvd før liksom, hehe. Men min kjære står fjellstøtt og mener at dette blir bare artig.

ha en super sommer dere også!! Her blir det nok bra, men jeg håper englene snart er feridg med å tisse her nede i sør;)

Skrevet

Tror det er mange her inne som er superfrustrerte, og som tar det så til de grader ut her inne. Hos de fleste er nok stebarn velkommen og elsket, men det blir kanskje litt skjevfordelt her inne:)

Alle som har en relasjon til nyfamiliene er jo velkommen her inne i mine øyne iallefall. Greit med en litt nyansert debatt:)

Skrevet

Det er som oftest lettere å være stemor når en ikke har egne barn. Det er når fellesbarna kommer, det som regel dukker opp problemer. Da blir det automatisk en annen hverdag for stebarna. ( De takler det visst dårligere enn andre barn som får søsken...) Når vi fikk egne barn, måtte stebarnet dele oppmerksomheten, vi måtte endre vaner... snop kun lørdagskveld ( lite populært hos stebarnet mitt), vi måtte kutte ned på alle aktiviteter... kan ikke gå på kino som jenta har valgt hver helg hun er her, kan ikke gå i svømmehallen hver helg hun er her o.l nå som vi har tre små barn selv i tillegg. Gjett om det har blitt ramaskrik her... Og i tillegg var det en eks som vil ha mye hun skulle sagt... lider av sjalusi på datterens vegne. (Det ble verdens undergang når datteren hennes fikk småsøsken hos faren...). Så her gikk det knirkefritt de to årene før vi fikk egne barn, etter det rant problemene inn.

Skrevet

Heldigvis har vi vært smarte nok til å se at det problemet kunne dukke opp dersom vi ikke var før var:) Så rutinene med snop på lørdagene og vanlige rutiner er allerede innført, og sånn har det vært helst siden de gikk fra hverandre. At stesønnen min kan bli sjalu er vel ikke mer enn man kan vente av en gutt som har hatt full oppmerksomhet fra alle i 7,5 år, så det får vi håndtere om det oppstår.

Exen her er heldigvis av det fornuftige slaget, dermed håper jeg at de utfordringene som evt oppstår (noen blir det sikkert) ikke skal bli uoverkommelige:)

Skrevet

Gud! Håper ikke det blir tilfellet hos oss. Jeg har nettopp blitt "tante" til en liten jente og min datter blitt storesøster. Vi synes begge det er like stor stas! Den lille er jo så søt og nydelig, og nå gleder jeg meg enda mer til å få en liten baby. Artig at de er såpass jenvgamle også, kanskje de blir gode venner med tiden.

Jeg synes det var på tide at vår datter fikk et søsken. Hun er nok passe bortskjemt og er ikke vant til å måtte dele med noen. Jeg stoler på at stemor og far gjør en god jobb. Det virker ihvertfall sånn.

Tror mye handler om sjalusi jeg.

Stemødre som er sure og grinete har kanskje vanskelig for å godta at mannen har en fortid. Biomødre som opplever at eksmannen får nye barn og en ny hverdag er kanskje misunnelige fordi de selv ikke har det så godt.

Dersom mannen min hadde hatt et forhold på si og forlatt meg til fordel for denne kvinnen, så hadde jeg nok ikke vært så veldig velvillig. Sånn har vel de fleste av oss det....

Skrevet

Mulig det er lettere når man ikke har barn selv, men jeg er såå glad i barn og jeg har tantebarn og er jo filletante til veeeeeeelig mange, alle mine venner har jo barn og er ferdige forsåvidt.. og jeg har dem masse..

Er bare meg og ha huset fullt av unger :o)) de er sååå skjønne.

Men savner at noen roper mamma :o((

Skrevet

Jeg tror det er litt ettersom en tar det også, og selvfølgelig kommer det an på den som er forelder her! Kanskje er man litt for lite flink til å greie å se at stebarn kan være en ressurs og en glede? Er man for opphengt i det negative og problemene? Og er man kanskje litt for flink til å finne sammen med de som har det "ille" når man selv synes man har det fælt?

Jeg tror at man kan snu en del av alt trøbbelet man har bare ved å endre seg selv først. Start med det du kan gjøre noe med, og lær deg å leve med resten...

Håper det lykkes for dere Tullemor1, sånn at det ikke er så altfor lenge til det er en liten tass som roper "mamma"!!

Skrevet

Tusen tusen takk Anonym... koselig!!!

Skrevet

Vi får barna hjem til helgen etter at vi for første gang har hatt tre uker i strekk uten barn. Det har egentlig vært deilig nå fordi det var litt stressende tider før sommeren, men det skal bli kjempehyggelig med lang familieferie sammen alle fire nå. Jeg har to kjempefine stebarn og vi koser oss sammen på ferie og i hverdagen. Samboer og jeg har hatt rolig voksen-alene-ferie en uke nå, nå blir det fint med å dra på ferie med barn.

Jeg har egentlig ikke hatt så fine ferier etter at jeg ble voksen som de jeg har nå med med mann og stebarn. Det kommer nok av at jeg var klar for familieliv og ganske lei 'ungdomsferiene', hehe. Mannen min og jeg har sørget for å rydde plass til litt kjærsteferier i tillegg, sånn at vi får med oss det også.

Det kan godt hende som noen sier at noe endrer seg når man får barn selv, men man kan jo håpe at et godt forhold i nyfamilien er bra grunnlag. Hos oss synes stebarna det begynner å ta lang tid ('alle' klassekameratene har fått halvsøsken for lenge siden), og den eldste er mest redd for at hun ikke kommer til å rekke å få noen søsken før hun flytter hjemmefra.

Vi gleder oss til ferien!

Skrevet

Vil bare ønske deg en kjempe fin ferie jeg med mann og stebarn.

Godt å høre at du og din kjære er flinke til å ta vare på hverandre..

Vi gjør motsatt vi da, har ferie 14 dager med barna og ei uke alene etterpå .o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...