Gjest Ut på tur Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Sikkert et teit sp.mål men hvor mange håndkler bruker man per dag/uke ? Noen som vet? Tenker å ha ett på stellebordet og så måvi jo ha et badehåndkle. De vi har er slitt for store tror jeg så jeg tenkte jeg skulle kjøpe noen nye litt mindre for å spare litt på vasken og for å ha noe som er lettere å håndtere.
Tpop Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Vi har kjøpt tre store badehåndklær og 7 litt mindre håndklær. Vi brukte det store på stellebirdet og la de småe oppå slik at vi slapp og kaste de store på vask hele tiden.
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Kan gi deg et kjempetips som jeg syntes fungerte veldig greit ! Vi hadde vanlig håndkle på stellematta, slike vi selv har etter dusjing, brettet dem i to... Problemet er at spedbarn har en tendens til å tisse/bæsje med en gang man tar av de bleia de første ukene/månedene.. er noe med at det blir kaldt sier noen... en refleks lissom... Blei jo et himla styr med vasking av store håndkle...som fyller opp maskina... Vi prøvde å legge libero sine engangskluter under rumpa, men det trakk bare gjennom.... Så fikk jeg et tips her inne, om å kjøpe et tisselaken, i barneseng størrelse, og klippe opp i ca 30*30 cm firkanter. Så la jeg en slik en under rumpa til jenta vår hver gang vi skiftet bleie... Plasten i tisselakenet gjør at det ikke trakk gjennom ! Denne byttet jeg da kun når hun gjorde fra seg på stellebordet... Tisset/bæsjet hun ikke på den, så sparte jeg den til neste skift... Så kunne jeg bytte håndkle sjeldnere... Det hører med til historien at det var ikke alltid det fungerte perfekt.. de har endel løs bæsj disse små, og det kan renne alle veier inniemllom, men sånn i det store og hele sparte vi mye vask... Jeg samlet brukte "tisselaken deler" i en balje nedenfor stellebordet, og vasket de når det var blitt noen i en haug... De tar utrolig mye mindre plass i vaskemaskinen, og trenger ikke så lang tørketid og tørkeplass heller... Har tatt vare på firkantene fra jenta var baby, og kommer til å bruke dette med nummer 2 nå også... Bare å koke dem godt ! De blir fort misfargede synes jeg, men det er jo stort sett bare jeg og samboer som ser det.. !
kleika Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 hejsa bruker selv gasklute på stellebordet synes de er mykere og vasker jo dem hele tiden allikevel,men så fikk jeg osse over 50 i gave da førstemann ble født av mammaen min.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Bruker dere vanlige håndklær til babyen, eller må man ha babyhåndklær?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå