Gå til innhold

Fortelle andre at dere prøver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere jenter, er dere åpne med venner og familie om at dere prøver?

Selv har jeg bare fortalt det til ei, og kommer nok ikke til å fortelle noe til familie (orker ikke maset!).

Har et vennepar som har fortalt "det" til alle rundt seg, -de sliter med å bli gravid, og ser at det iallefall ikke er noen av vennene som spørr og graver....

Hva har dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun fortalt det til to venninner som bor i nærheten og som jeg vet prøver litt de også. Er litt skeptisk til å fortelle det til så mange fordi det vil føre til spørsmål når en minst har lyst til å svare ;) Men jeg tror at jeg ikke kommer til å klare til å vente 12 uker etter jeg evt blir gravid før jeg forteller det til mamma og pappa... Vi får se.

Skrevet

jeg er stygt redd for at det er veldig mange som vet at jeg er på babytanker for tiden. og jeg som ikke hadde tenkt å si det før leenge etter jeg har fått vite at jeg er gravid hehe.den planen går nok i vasken.

men men så lenge ikke sjefen og den gjengen for vite det så:)

Skrevet

De fleste jeg kjenner vet det. Det er en og annen som spør, men jeg føler ikke at jeg blir mast på.

Skrevet

Foreldrene mine vet det og et par venninner. Ingen på jobben.

Føler ikke at noen maser på meg.

Skrevet

Har sagt det til noen gode venninner, men ellers så sier jeg ikke noe. Greit å ha en liten hemmelighet synes jeg da. Så får heller de andre bli glade og overrasket når vi forteller den gode nyheten. :)Men forteller det nok til foreldrene mine rett etter at jeg har blitt gravid. Etter to mnd eller no sånn. Vet jo ikke hvor lenge jeg klarer å sitte inne med det ;)

Skrevet

Jeg har jo vanskelig for å bli gravid, så vi sier bare at vi tar det som det kommer, og da skjønner vel folk hva det innebærer :)

Skrevet

Jeg har fortalt til et par venninner, men vil nok vente med å fortelle det til familien.

Apropos det å vente til etter 12 uker har gått... Jeg blir så dårlig når jeg er nygravid at jeg må bli einstøing for å klare å skjule det gitt.

Skrevet

Her vet vel de aller fleste at vi har lyst på en til etter at vi mistet i uke 18 i mars. Det er helt greit, synes jeg. Vi har heller aldri greid å holde oss særlig lenge med å fortelle det til dem rundt oss. Rekorden er vel 9 uker, tror jeg:).

Nesten bare min gamle farmor på 96 år som spør innimellom + at en nygravid nabo holdes informert:).

Farmor ble så lei seg da vi mistet i vår (hun skal bo i sokkelen vår framover nå), så hun håper vel vi rekker å få en liten en mens hun ennå bor hos oss:).

Skrevet

vi har ikke fortalt det til noen. masses mye på av hans foreldre men vi har litt sykdom utenom som måtte utredes først så jeg skylder på det enda. orker ikke at mange vet at vi prøver for da blir det liksom tristere når det tar event lang tid. men alle bør gjøre det de føler er rett for seg.

fikk tr i dag så det blir nye pp på oss, men vi tar det m godt mot. er jo litt gøy.

god sommer alle sammen og lykke til med prøvingen.

Skrevet

Første gang fortalte vi det ikke til noen. Da ventet vi også i det lengste med å fortelle det etter at jeg hadde testet positivt (ville vente i 12 uker).

Men nå er jeg litt mer åpen om det. Har såvidt nevnt det for familien. Og snakker med venninnene mine om det... Er ikke så farlig. Satt på 3. forsøk sist gang.

Men forstår det er pes å ha fortalt det til alle og enhver, og så viser det seg at man sliter med å bli gravid...

Skrevet

Vi har ikke fortalt det til foreldre og familie, men er noen venner som vet det, og ikke minst noen venninner som prøver selv. Er jo veldig stas å ha noen å skravle med om dette som skjer. Spennende, og tror jeg hadde dødd om jeg skulle holdt det helt for meg selv :-) Men selvfølgelig kommer jo dette ann på situasjonen til den enkelte og hva man føler riktig å gjøre :-)

Skrevet

Jeg har fortalt det til alle nesten.. he he... Samboer er littebitt irritert for det men men.. Er bare første pp men hvis det skulle drøye ut med at jeg blir gravid så syns jeg det er godt å prate om det og... Jeg er en sånn en som skravler ting dønn i hjel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...