Gå til innhold

Vinterpose i simo kombivogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har Simovogn og har hatt vinterbarn? Skal kjøpe vognen til en venninne som er en simo kombivogn 2006 mod. Lurer på om noen vet om det går å bruke vinterpose i bagen før man tar ut den bærebagen,og om det er god plass. Vognen hennes står i Bergen og hun er på ferie så hun kunne ikke svare på dette. Hun fikk vårbarn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet bare om noen som har brukt voksipose i kombivogna til Basson. Gikk fint det. Simovognene pleier etter det jeg har sett å være litt større generelt, så er nok ikke noe problem:)

Skrevet

Har brukt voksipose til to barn i simo kombivogn jeg. Går fint! Nå har jeg kjøpt kaiser skinnpose, og det så heller ikke ut til å bli noe problem.

Skrevet

selv synest jeg det blir trangt...der ganske smale i forholdt til duo....men det går sikkert...

Skrevet

Vi prøvde det i butikken , syns det så veldig trangt ut. Bagen er ganske smal nemlig. Har snakket med flere som må gå over til sportsdelen fortere når de har vinterbarn med pose. Barna vokser jo endel i løpet av vinteren de også. Bagen er smal men lang. Hadde heller kjøpt en duo vogn jeg tror jeg....

Skrevet

Det er mulig du må gå over til sportsdelen tidligere enn om du kjøper duovogn, men det er jo heller ikke noe problem. Simovognene er uansett veldig tette, og siden du kan bruke kalesjen til bærebagen i fotenden blir det som en bag uansett. Da har du kjempe god plass til både skinn og pose, samt at du kan regulere ryggen om barnet er stort nok til å sitte litt. Fordelen (etter min mening) er at du kan bruke vognforlengeren så lenge du vil, også på sommeren. Da slipper du at dyna på en måte blir liggende oppå føttene, siden du kan pakke den godt rundt når du har forlengeren på. Samtidig som du selvsagt har fordelen med å sette opp ryggen skikkelig. Ikke bare en plate som ikke kan reguleres, slik som det er i bagen på duo-vogna.

Selv hadde jeg skinnpose til jenta mi som er født i oktober. Hun brukte bagen til månedskiftet mars/april, og da tok jeg den ut mest fordi jeg ville prøve hvordan vogna ble, og fordi hun skulle få sitte litt i den laveste stillingen.

Dette var selvsagt min mening, og tviler ikke at noen ser annerledes på det. Tror de fleste er fornøyd med sitt valgt av vogn, og vil anbefale den. Synes iallefall ikke du skal velge bort ei vogn du i utgangspunktet liker evt. får rimelig, pga. av liten bag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...