Gå til innhold

samvær i ferien(litt utenom tema)

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som har hørt at det er blitt vanlig med tre uker hos mor og tre uker hos far? eller er det bare bullshit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 første ukene er obligatorisk for mammaen!

Skrevet

....her er det vel snakk om samvær... ikke permisjon

Og til HI... har hørt det samme, men er ikke sikker..

Skrevet

har ikke hørt det altså,men vet ikke...her er det veldig greit...faren tilmon sønn på8 vilikkeha noe med han å gjøre han synst det er greit med et par timer 3 ganger i året å vi bor 20 min fra hverandre med bil...sykt,jepp..

Skrevet

Det stemmer det. Pleier å være vanlig det, trodde jeg.

Skrevet

Hmmm,under samværsrett på barneloven står det 14 dager.. har et helvete med barnefar om dagen,og han dro ungene med seg på famvernkontoret og viste tydelig der at han bruker ungene og setter de opp mot meg om min samboer.(ble oppringt av megler,der hun fortalte dette) men enn så lenge har vi avtale om 14 dager,og jeg vil ikke utvide før jeg ser det blir slutt på at han bruker ungene og setter de opp. Nå får jrg ikke engang snakke med ungene mine mens de er hos han,og ellers så sitter han å lover ungene både det ene og det andre når de skal være hos meg. jeg har daglig omsorg. er så fortvilet,får ikke sove og har mistet matlysten. er i min 35 uke og pga mange risikofaktorer så har jeg fått beskjed om å ikke ha noe stress rundt meg. Men det er jo ikke så lett i denne situasjonen. Nå har han drevet slik i 6 år,tar visst aldri slutt dette. :( :( orker snart ikke mer!!!!!!!!! :(

Skrevet

næi d håper jeg virkelig ikke.. sønnen min skal vær hos far i uke 28 og uke 30..å d syns jeg er nokk selv om far er flink osv..men syns han er for liten.. så vi har delt det opp også..men syns alikevell at 3 uker bort fra mor er litt vell mye...men det er min mening da..Liker ikke at gullet er bort i det hele tatt jeg...

men jeg har ikke hørt at det er blitt forandret på...

Skrevet

Synes i grunnen det er greit at det blir tre uker hos hver:) Går jo an å dele det opp i 2+1 uker osv? Vi har bare to med stesønnen min, og det er faktisk litt lite, så vi vurderer å be om en uke til neste år.

Skrevet

iallefall i de fleste tilfeller, men klart det må tas hensyn til for eks. alder osv:)

Skrevet

Trudde det hette de skulle være X anall uker hos faren i året,så da er det jo alt etter om han har de noe i f.eks vinterferie eller påske og sånn.

Mannen min har alltid hatt ungene 3 uker i sommerferien og 1 uke i påske eller vinterf.viss det passer..

Skrevet

dytter opp denne,for dette lurer jeg på også. flere som har peiling?

Skrevet

Kjenner meg så igjen i ditt innlegg anonym.Opplever for tiden noe av det samme som du. Jeg har også et helvete med min tidligere samboer. Vi har en sønn sammen. Han skulle på 14 dagers samværsbesøk, dro den 12. mai og skulle være til den 26. i dag er det 5. juli og guttungen er fremdeles til faren.Han holder sønnen igjen pga en økonomisk filleting. Har ikke snakket med sønnen min på en månde nå. Jeg har den daglige omsorgen for gutten. Jeg har tatt kontakt med advokat og saken er oppe til behandling i tingretten. Venter nå bare på en avgjørelse fra dem. Er gravid i uke 36 og har et risikosvangerskap. Skulle liksom nyte den siste tiden- men pga stress så er sjangsene store for fortidlig fødsel. Får bare håpe at ting løser seg til det beste for barna.

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Vanlig samværsordning er ferie 4 uker i året. Dvs. 2 uker i juli og 1 uke x 2 i andre ferieuker. Dette er standard samværsavtale som er annenhver helg og hver onsdag. Annet kan selvsagt avtales :).

Skrevet

viser til lov om samværsrett

Den av foreldra som barnet ikkje bur saman med, har rett til samvær med barnet om ikkje anna er avtala eller fastsett. Omfanget av samværsretten bør avtalast nærare. Dersom samvær ikkje er til beste for barnet, må retten avgjere at det ikkje skal vere samvær.

Foreldra avtalar sjølve omfanget av samværsretten på bakgrunn av kva dei meiner er best for barnet. § 31 andre stykket gjeld for foreldra. I avtale eller avgjerd om samvær skal det mellom anna leggjast vekt på omsynet til best mogleg samla foreldrekontakt, kor gammalt barnet er, i kva grad barnet er knytt til nærmiljøet, reiseavstanden mellom foreldra og omsynet til barnet elles. Vert det avtala eller fastsett « vanleg samværsrett », gjev det rett til å vere saman med barnet ein ettermiddag i veka, annakvar helg, 14 dagar i sommarferien, og jul eller påske.

Skrevet

Det er bare tull!!! Far har krav på 3 uker og mor har krav på 5 uker i sommer ferien etter min advokat er det slik!!!!!!!!!!

Skrevet

Synes det er synd at det ikke kan deles mer likt jeg da.

Vi får ha samboers barn bare 14 dager i sommer.Både jeg og sambo synes det er for lite,men mor nekter oss mer.(Med tanke på at barnet faktisk har sommerferie i 2 mnd)

Sambos barn er 11 år. Så når sommeren kommer så ser vi igrunn ikke så mye til barnet da mor har funnet på andre ting som hun må ha med barnet på i de fleste av helgene som vanligvis hører oss til på sommeren.

Skrevet

Vi har 2 uker.

Vet ikke om noen som har samvær i 3 uker.

Dette er noe foreldrene avtaler seg i mellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...