Gå til innhold

Hvor lenge skal en sørgetid vare??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker om når man mister sin samboer/ektefelle/kjæreste....

Har gang på gang klødd meg i hodet over sladrekjerringer som hvisker og tisker over mennesker som endelig smiler til livet igjen, og tar steget til å finne seg en ny partner.....det er liksom respektløst overfor avdøde...og da er det gjerne slik at avdøde døde for 2 år siden.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når personen som er igjen er klar til å fortsette livet, da er sørgetiden over

Skrevet

etter 2 år er det vel naturlig å kunne få lov å gå videre i livet. jeg mener at det er noe den enkelte må føle på selv. å bestemme hvordan andre skal sørge er hvertfall respektløst.

Skrevet

Tja, det er vel individuelt, vel?

Jeg ble dumpet av en kjæreste og brukte tre-fire år på å komme ordentlig over det.

Og jeg blir nok aldri ferdig med å sørge over moren min som døde for snart fire år siden, selv om jeg i det daglige ikke henger med nebbet. Faren min fikk seg ny samboer før året var gått.

Syns at man kan vente til det har gått ett års tid hvertfall - men som sagt: Individuelt, og det kommer jo veldig an på forhistorien, da...

Skrevet

Det må bli opp til hver enkelt......... kjenner en dame som mistet sin mann for litt over 1 år siden. Hadde det virkelig tøfft da han hadde kreft...... Nå har hun funnet seg en mann......og har hatt dårlig samvittighet overfor mannen sin..... men han kommer jo aldri igjen har familien sagt. Du må fremdeles leve å ha det bra. du har fortjent å bli elsket og elske en annen uansett....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...