Gå til innhold

Hvor tidlig kan en oppdage autisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hva er evt tegn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett Operah du å ja

Skrevet

Sønnen til ei jeg kjenne er autist

Skrevet

Ok, takk skal titte. Synd jeg ikke fikk med meg Oprah da. Ser aldri talk shows, kanskje jeg burde det. :) Sa de noe der?

Han er 6 mnd og virker noen ganger så treg om du skjønner.. Sitter litt i sin egen verden liksom og får ikke kontakt når vi prater med ham. Mens andre ganger er han helt med. Tror ikke egentlig han er autistisk men lurte bare på tegnene og om en kan se det så tidlig.

Skrevet

det er tegn som ingen øyenkontakt, peker, men peker ikke for å få oppmerksomheten for noe....litt vanskelig å si i den alderen der da... reagerer ikke på sitt navn å slikt er mer tegn når de har blitt ca et år... er litt vanskelig det der i grunn....det er så sinnsykt mye variasjoner innen autisme...håper du finner ut av det :)

Skrevet

Og vær obs på at det slett ikke er sikkert at det er autisme selv om han fyller "kravene" det kan også være asbergers...

Skrevet

men asbergers er jo en type autisme!! Mitt tantebarn har det, men han var kvikk og "med" når han var liten baby...det var først når han var stor nok til å skulle begynne å interesere seg for lekekamerater og jevngamle, at vi så noe var galt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...