Gå til innhold

Når starter egentlig "trassalderen"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fra ett år ca, og så får den en topp når de nærmer seg to. sånn i gjennomsnittet

Skrevet

flere med litt bestemte barn altså ;)

Skrevet

ehhehe mildt sagt :D

Skrevet

Nei, en ettåring vet da ikke hva det vil si å gjøre noe på trass! Det er h*n altfor ung til! De skal heller ikke straffes for det de gjør, men avledes: man vise dem en ny og spennende aktivitet for å få dem til å holde opp med den "ulovlige" aktiviteten.

Skrevet

Da må du gjerne komme og møte min ettåring når han ikke får viljen sin. Og det er vel ingen som straffer barna for det om de trasser?

Skrevet

Jeg har da ikke sagt at ikke så små barn kan bli rasende og "umulige". Men poenget er at det ikke er trass. De har nettopp begynt å innse at de er selvstendige individer, og de er blitt bevisste på hva de vil. De uttrykker misnøye, de gjør ikke ting på trass. Hvis man tror det om et så lite barn, må man slå opp ordet "trass" i ordboken. En ettåring gjør ikke ting for å plage vettet av foreldrene sine, hjernen deres er ikke nok utviklet til å kunne tenke slik.

Skrevet

Det er nå heller ikke det som betegner trass. Trass kommer som regel når de oppdager at de har evner og vilje som skal prøves ut, gjerne i sammenheng med at de får en besluttsomhet og målrettethet. Men du må gjerne mene det du gjør selvsagt. Men jeg håper du ikke ser på jenta di som en som plager vettet av deg fordi hun synes det er artig, når den tid kommer.

Skrevet

Nei, hun plager ikke vettet av meg, jeg vet jo at dette er normalt. Jeg brukte det uttrykket fordi enkelte foreldre ser ut til å mene at ungen gjør det h*n gjør FOR å plage vettet av dem. Får håpe de fleste av oss vet bedre enn som så.

Skrevet

Trassalderen begynner ikke i ettårsalderen og når toppen i toårsalderen. Den kan begynne i toårsalderen og varer til ungen er ca. fire.

Skrevet

Jeg trodde dattera mi på 21mnd var i trassalderen. Inntil jeg tilbragte en helg med ei venninne med en datter på 2,5år...haha min datters "trass" var jo ingenting i forhold til hennes datter.

Så jeg tror den virkelige trassen begynner etter 2års alderen.

Men såklart de kan være vrange fra 1-års alder. Men det er ingenting i forhold til hvordan er 2-3 åring kan være.

Skrevet

Tidlig! :o)

Det er i allefall lenge siden vesla her la seg ned på gulvet og hylte for noe hun ikke fikk lov til. Hun er 22 mnd straks , og dette skjedde for leenge siden første gangen.

Prøver ut ganske mye nå egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...