Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Fordi det ikke er plass til beina. Nytter ikke å vise dem trygg trafikk sine sider, så åssen overbevise dem?
så var vi 4 Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Mangler de alle sammen det leddet som sitter mellom låret og leggene eller? Du får vise de filmsnuttene og så får de selv bedømme hva som er best.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Da sier jeg at hele familien din er tull... Lite vett da...
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Noen stoler har plass til beina. Jr satt i HTA izi kid til han var nesten tre år - og hadde enda masse plass. Men det er mange bakovervendte seter som er uegnet bakovervendte også, pga plassmangel. Så lenge man velger riktig stol, er det flott å sitte bakovervendt.
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Da får du spørre dem hvordan de sitter i bilen. Sitter de med bena strekt ut framfor seg, eller sitter de med bena bøyd? Hvis de sitter med bøyde ben, kan vel barna det og! Syns det er en av de dummeste grunnene til å ha forovervendt. Barna har ikke noe vondt av å sitte med bøyde ben innimellom.
St.Sunniva Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Man snur jo barna andre veien om de blir for lange i beina....Noen barn får vel fortere lange bein enn andre, men det er vel forskjellige seter også. Jeg forholder meg til Trygg Trafikk iallefall....ellers hadde vi vel satt barna i forsetet med airbag også
Lempicka Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 hei, jenta mi sitter bakovervendt helt til hu ikke får plass te beina sine, bilturen må jo være komfortabel også...
Blue Lady Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 Du trenger vel strangt tatt ikke å overbevise noen! Du gjør det som er best for barnet ditt! Barna trenger ikke å strekke på beina sine, tenk på hvordna de ligger i magen f.eks.
Dailis Skrevet 4. juli 2007 #9 Skrevet 4. juli 2007 Vil de ikke høre så er det vel lite du får gjort. Så lenge de ikke gjør det med ditt barn. Forresten, noen barn har ikke helt plass så lenge som ønskelig. Min eldste var så lang at det bare ikke var mulig, både mtp beina, og at han vokste for såpass at han ikke passet i stolene som kunne være bakovervendt. Men uansett, heller beina enn nakken.....
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 Kan kanskje legge til at vi er en "langbeint" familie! Men åssen sete er da best til snulla når hun blir over 9 kg? Hun kommer jo til å bli lang veldig fort, for jeg var lang som barn, og faren hennes er 2 meter. Jeg kommer til å bruke bakovervendt så lenge som mulig, men hvor lange må barna bli før det blir uegnet å bruke bakovervendt? Generasjonen over meg har tydeligvis et helt annet syn på visse ting enn meg, eller så har jeg blitt for påvirka av dib!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. juli 2007 #11 Skrevet 4. juli 2007 Da begynner jeg å lure litt på hva familien din tenker med. Forstår ikke folk som snur bilstolen,i alle fall ikke før barnet er to år,de anbefaler jo fire,men det kommer jo litt ann på hvor stort barnet er også da. Noen sier at de ikke har plass til en bakovervendt bilstol,da mener jeg at de må kjøpe seg ny bil.Har de satt et barn til verden får de ta de kostnadene det koster også,for å gjøre barnet tryggest mulig.Selv har vi kjøpt ny bil.
*Lissi* Skrevet 4. juli 2007 #12 Skrevet 4. juli 2007 Mini sitter bakovervendt, men ingen mulighet for at han kan gjøre det til han blir tre år.....
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 4. juli 2007 #13 Skrevet 4. juli 2007 Vi har super god plass til beina i be safe izi kid sete vårt ihvertfall
St.Sunniva Skrevet 4. juli 2007 #14 Skrevet 4. juli 2007 Noen som vet om det er god plass til beina i Izi Combi X1 ?
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #15 Skrevet 4. juli 2007 Lurer litt på hva familien din tenker med, jeg da... All forskning sier jo at det er tryggest bakovervendt, og at det er bedre med litt bøyde knær enn en brukket nakke, det trenger man vel ikke være nettopp geni for å forstå... Siden dere er en lang familie, så håper jeg virkelig at dere har kjøpt bil som gir plass til mange lange! I f.eks. vår bil har vi HTS BeSafe iZi Combi plassert bak passasjersetet, og da står passasjersetet i bakerste stilling og med ryggen litt bakover for at barnesete og passasjersete skal stå rygg-i-rygg. Så det er viktig å ha bil som gir plass!
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #16 Skrevet 4. juli 2007 Det er identisk med izi kid når det står bakovervendt, så ja det er gooood plass.
Frk.Forvirret Skrevet 4. juli 2007 #17 Skrevet 4. juli 2007 "Bilturen skal jo være behagelig, og"...... Jeg tror ikke barna vet bedre enn å sitte bakovervendt før foreldrene snur dem. Da skjønner jeg at det kan bli rabalder om man forsøker å snu dem tilbake. Ofte er det foreldrene som synes synd på barna sine. Men hva om en ulykke inntraff, og barnet omkom? Om man VET at det er MYE sikrere å la barnet sitte bakovervendt? Da hadde jeg hatt skyldfølelse, og derfor sitter jenta vår på 3 år og 2 mnd fremdeles bakovervendt. Ingen problemer med det, hun. Mener ikke å dømme noen, men sier bare min mening:-).
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. juli 2007 #18 Skrevet 4. juli 2007 Det hjalp faktisk å vise dem videoen!:-) Diskusjonen begynte nemlig siden besteforeldrene mine ville kjøpe nytt bilsete til snulla, og da passer det ikke med bakovervendt i bilen til mamma, og så blanda både tante og onkel seg inn, og det er UMULIG å diskutere noe med onkel når han først har bestemt at det han mener er rett, men til og med han hadde ikke noe å si etter vidoene annet enn at det måtte være noe galt med den forovervendte bilstolen! Men snulla er uansett ikke 9 kg ennå, så hun trenger ikke nye stol helt akkurat nå, så da får jeg tid til å finne en som passer, og mamma må uansett kjøpe ny bil hvis hun har tenkt å ha meg, snulla, spira og en tvillingvogn i bilen samtidig, så da kan hun jo finne den bilen som passer best til en barnefamilie!:-) Selv har jeg hverken bil eller lappen, så det er ytterst sjelden at vi kjører bil, men når vi først kjører så vil jeg jo at barna mine skal være tryggest mulig.
AneB Skrevet 4. juli 2007 #19 Skrevet 4. juli 2007 Unnskyld meg, men skaff deg litt bein i nesa og kjøp det bilsetet DU syns er best. Skjønner ikke at det skal være et familie-tema som i andre enn du og evt mannen din.
mammmamia ** Skrevet 4. juli 2007 #20 Skrevet 4. juli 2007 Sjekk ut Britax Two Way Elite, Brio Zento eller Akta Graco Duologic! Knallgode seter, tar liten plass, er enkle å montere og er bakovervendte, kan brukes fra 0 kg :-) Problemet med eldre mennesker er at de ofte ikke har tillit til nyere forskning fordi "det gikk da fint da vi var unge", og det er et argument som ikke er mye å gjøre noe med..! DESSVERRE! Det er utrolig viktig å ha barna bakovervendt så lenge som overhodet mulig, helst til ungene er 5 år faktisk :-) Har selv en gutt på snart 4 år som sitter bakovervendt og stortrives..! Har masse plass til beina i Britax-setet, og koser seg :-)
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #21 Skrevet 4. juli 2007 Hehehehehe... ikke for å være frekk, men si meg, hvor opplyste er familien din egentlig?!
Ella i farta Skrevet 4. juli 2007 #22 Skrevet 4. juli 2007 Hvorfor skal du overbevise dem? Dere gjør deres valg...spiller vel liten rolle om de er enige?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. juli 2007 #23 Skrevet 4. juli 2007 Ja, mormor begynte jo å snakke om at hun holdt mamma og tante i fanget da de kjørte, og det gikk jo så fint! Mye som har skjedd ang. trafikksikkerhet siden da heldigvis, men de har jo ikke måttet få det med seg, så da var det jeg som måtte opplyse dem om det, så nå var det gjort!:-)
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 4. juli 2007 #24 Skrevet 4. juli 2007 Jo visst er det plass til bena. http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=524428 Vet ikke om du må registrere deg for å se bildene, men.. Men det er vel ikke familien din som bestemmer om du skal ha setet bakovervendt eller ikke?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. juli 2007 #25 Skrevet 4. juli 2007 Nå var det jo slik at besteforeldrene mine ville kjøpe et bilsete til snulla, og da diskusjonen om hvilket sete som var best falt på et forovervendt selv om hun er under året pga beina, så reagerte jeg selvsagt negativt på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå