Gå til innhold

Seng eller vugge?


idasollar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel jeg er nybegynner men skal ha en vugge på soverommet den første tiden før jeg bytter til sprinkelseng. I mellomtiden bruker jeg sprinkelsenga i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha vugge første tiden. Synes sengene ser så store ut. Virker lunere med en liten vugge. Så bytter vi det ut med en sprinkelseng barnet kan ha en stund etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ut på tur

Vi skal ha leandervugge den første tiden. Har hørt at da vugger ungen seg i søvn igjen om den blir urolig i søvnen. Og så blir det sprinkelseng når vuggen er for liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vugge i stuen å sprinkel seng på rommet:)

men tror eg bare kommer til å flytte vugga inn på rommet om natta i starten..

senga blir så stor for den lille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pusser opp babyrommet, og har ikke plass til sprinkeseng på vårt soverom. Derfor skal babyen sove i vogge den første tiden, frem til remmet er klart. Da blir vogga sovested på dagen og sprinkelsenga sovested på natta.

 

Tips til dere som skal bruke sprinkelseng fra starten: legg ammeputa som en halvmåne rundt/ved siden av babyen oppi senga. Da blir det trangt og godt for den lille. De synes det er trygt, siden de har ligget så trangt i magen. Også lukter det litt mamma. Dette funka utrolig bra med jenta vår hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som et godt tips til de med srpinkelseng Thea-mamma venter nr 2 !

VI hadde som sagt ikke vogge sist men puttet bagen fra vogna oppe i sprinkel senga de første mnd, det funket også bra :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...