kajak&Daniel Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 I dag har lillegutt vært vanskelig å gi mat.. Han svelger ikke det han får i munnen.. Han har munnen oppe, og lar det gli så langt bak at han brekker seg.. Enkelte ganger går det greit, han brekker seg noen ganger og så svelger han det. Men av og til kommer det opp igjen. I stad gav jeg han grøt. Etter en stund brakk han seg slik at en god del kom opp igjen. Når jeg da stappet det inn igjen når det kom ut, svelget han det og alt var greit.. Vet ikke om det var dumt gjort? Han fikk iallfall i seg en hel porjon da, bortsett fra det som ble igjen på smekka... Hvorfor gjør han dette? Burde jeg ha latt være å gi han mat? Det ser ut som om han som regel gjør det med mat han ikke liker så godt, for når jeg gav han frukt før i dag, gikk det ned som bare det. Men grøt liker han jo, og han har jo spist den mange ganger tidligere.. Han fikk jo også fruktmos.......
Regnbuens barn™ . Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Hvor gammel er han? min eldste gjorde dette da han var 11mnd, etter en periode hvor vi lokket, lurte og "truet" i han mat, -altså, vi stresset altfor mye med å få i han mat, fikk beskjed fra barnelegen og hs at vi skulle bare la vær å stresse hvis han ikke ville ha mat, selv om han kastet opp maten så var han ikke syk, barn spiser hvis de er sultne nok! Har forresten aldri skjedd siden vi sluttet å være hysteriske ang maten hans..
kajak&Daniel Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2007 Han er 8 mnd. Er ca en mnd siden han begynte å spise noe særlig med mat. Nå for en ukes tid siden begynte vi med middag. Jeg må jo lure det i han pga han er jo ikke vant til annet enn søt mat og grøt... Han spiser fremdeles en god del mm også da.. Han har lagt på seg 1,2 kg siste mnd da,så er ikke noe fare med vektoppgangen iallfall.. Kanskje jeg bare skal la være å gi han... Men da blir det vel bare til at han spiser mer mm om natta..? Hmm... er iallfall ikke artig å gi han mat når han brekker seg....
Regnbuens barn™ . Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Hva mener du når du skriver søt mat? Jeg ville nok tilbudt han mat, men om han ikke vil så droppe det og vente til neste måltid..
kajak&Daniel Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2007 Med søt mat, mener jeg mm, fruktpuré, grøt med frukt..... Det er jo ganske annerledes enn middag...Jeg tror at hvis han får velge, så vil det nok ta lang tid før jeg få ri han noe middag.. Han er jo som sagt ikke vant til slike smaker...
Regnbuens barn™ . Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Ok, er ikke lett dette her, men prøv deg frem noen dager og unngå å presse han noe særlig med inntak av mat, se om det kan hjelpe? Lykke til=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå