@nemone Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Hei, vi har ei jente på 15 mndr som er veldig aktiv og blid og fornøyd - med mindre vi prøver å få på henne gummistøvler. Hun har gått i over et halvt år og er vel vant til sko, både vintersko og sommersko. Men gummistøvler får henne til å klikke fullstendig. Hun hylskriker og virker redd og sinna når vi forsøker å ta dem på. Noen som har opplevd det samme og har tips på hvordan vi kan få vent henne til gummistøvler? Veldig upraktisk å vasse rundt i søledammer i joggesko...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 hei! ingen anelse egentlig, men det er ikke så enkelt som at hun synes at de ikke "sitter" fast da?? henger jo ganske løst og er ganske tunge og uhåndterlige for disse små.. selv fikk krabaten på 15mnd bruke sine ute i forrige uke. og endte med en stor kul i panna!! så nå tenkte jeg rett og slett ta saksa og klippe de ned litt!!! ( var så heldig å få kjøpt rimelige til 49,- på skopunkten i oslo så da gjør det ikke noe om de går i stykker...) er jo verdt ett forsøk for min del i allefall
Smellkyss Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har ikke opplevd det samme, men jeg kjenner meg veldig godt igjen fra da jeg var liten......Litt morsomt:-) Jeg hatet gunnustøvler fordi jeg har så høy vrist(skrives det sånn?). Støvlene presset på vristen og jeg fikk skikkelig vondt i bena. Men den gang var det jo bare disse udugelige Viking støvlene. Har ikke hatt gummistøvler siden jeg var liten, jeg tar på meg Gore-tex sko som er litt "fjellaktige". Mye bedre. Sønnen min har også høy vrist så jeg har passet på å prøve støvlene i butikken på han for det er utrolig mye forskjellig å få tak i!
Smellkyss Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Hvis du ikke lykkes kan du jo kjøpe Ecco Gore-tex sko til barnet ditt. Det hadde vi til sønnen vår den første høsten og vinteren. Var aldri klam på bena og heller aldri våt. De er lette og myke, men spørs om du får tak i de på denne årstiden da. Men bare ett tips:-)
Gjest mphs Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Vi har ikke problemer med støvlene, men tidligere var hun utrolig redd for ett par sorte joggesko og nektet å ha de på. Jeg lot de stå fremme på kjøkkenet og gjorde henne oppmerksome på de flere ganger om dagen uten å prøve å ta dem på henne. Etter ca.1,5 uker ville hun prøve de selv.
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 vi har litt motsatt problem.. jenta mi er veldig glad i gummistøvlene sine hun.. skal helst ha de på uansett vær.. prøver å forklare at gummistøvler + sol og 27 grader ikke er bra kombinasjon, men... har du prøvd å kjøpe et annet par støvler? kanskje disse føles litt trang/ekkel ut på foten hennes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå