Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 er over 3 måneder og gubben har enda ikke skiftet en bleie. Hvordan vil dere reagert?
snartmammapåny Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Ville ha sendt han på badet med babyen og la han få prøve seg;) Er ikke alltid babystellet kommer naturlig for pappaen helt med en gang. Babyen er jo mye med mammaen sin den første tiden. Og ofte faller det naturlig at det blir mammaen som tar seg av det. Viktig at du ikke "henger" over pappaen når han sakl prøve seg, la han få gjøre det på sin måte og gjerne alene med babyen på badet. Da får han prøve og feile litt selv. Viktig at du ikke presser han gjennom det, da får han ikke kjenne gleden av det. For det er jo kolig å kose med babyen under bleie skiftet:D Så etterhvert så faller det han naturlig og skal du se;)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Han har jo en sønn fra før av med meg, han er ingen nybegynner.
snartmammapåny Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Er det bare den nye babyen han ikke skifter på da eller? Ville iallefall uansett bare ha gitt han ungen og bedt han skifte på den, som om det var den mest naturlige tingen i verden;)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Han gjør det når man "må". Tar ikke dritt bleier, når jeg var på sykehuset når jeg hadde født måtte han, ellers er jeg sammen med han og barna nesten hele tiden så alt faller på meg.
snartmammapåny Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 JA dere er nok inni en sirkel der det lett faller på deg. Er liksom litt "lettere" for mammaen å gjøre det. Vi har mer erfaring og det hele er kjapt gjort. Er litt slik her og, at det blir fort jeg som tar bleieskiftet. Faller meg liksom naturlig å bare gjøre det selv. Men pappaen gjør det om jeg sier han skal gjøre det da. Men skjeldent han finner på det selv da;) hehe En helt normal mann jeg har med andre ord;) Så da kan han bare ha det så godt, jeg ber han somregel ta besjebleiene;) og om jeg ser noe på tv som jeg ikke vil gå glipp av;) hehe
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Hadde vært helt greit for meg også å ta ansvaret, men når det gjelder alt annet i hjemmet også sliter jeg meg helt ut. Dessuten er han borte over halve året.
4barnsmor88 Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Faren min har aldri skiftet bleie.. å jeg blir 19 i høst.. ikke en eneste bleie i løpet av alle åra:S
90210 Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 hadde jeg ikke tvunget han så hadde han ikke villet skifta en bleie for resten av lifet! hehe Men en dag fikk jeg nok! Jeg var trett og sliten etter svangerskapet og fødselen så en dag sa det pang! Jeg eksploderte på han og sa at nå fikk han jaggu bli med på å ta seg av dattera si! Jeg var jo den som mata henne, la henne, bada henne, og skiftet bleiene! Greit nok med matingen.. han har ikke bryster så den er grei.. hehe Men han kunne da i det minste skifte en bleie! Hehe Og da ble han paff etter leksjonen og har bytta minst 1 bleie i døgnet siden den gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå