Stolt M@mm@ *Fødekl@r* Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 som noen vet så fødte jeg sønnen min på termin denn 29 juni 07 ... dette blir en kort historie da jeg hadde en kort og grei fødsel begynte med jeg våknet kvart over fem om morgenen på fredag, kjente da svake murringer, men sterke nok til jeg skjønte det var rier ... reiste da inn på sykehuset i stavanger , siden vi var litt redde rushen som snart begynte og at jeg var tredjegangs... kom inn på sykehuset ca halv syv, jordmor ville vente med å sjekke åpning siden jeg ikke hadde serlig vondt, men sjekket likevel bare for å ha noe gå ut ifra, hadde da 5CM!!!!!!! uten å ha vondt..... klokken halv åtte begynte riene å ta seg kraftig opp, og jordmor bestilte epeduralen, fikk epedural klokken kvart over åtte, full virkning, kjente ingen smerte mer. klokken halv ti tok jordmoren vannet, for at det skulle gå litt fortere.... fremdeles ikke vondt... klokken 10.35 kom jordmor inn til meg igjen og skulle sjekke åpningen , men det rakk hun altså ikke si omtrent før jeg fikk en rie slengt over meg, out of the blue, og dette var uten tvil en pressrie. skyndet meg opp i sengen, hadde to lange og veldig effektive pressrier, og klokken 10:45 var lille joakim født.... og jeg verken sydde eller hatt noe ubehag etter at siste presrie var oerstått kansje dette man kaller en drømmefødsel ? 3310 gr og 50 cm.... kjempesnill og god gutt ....
kaur *har født!* Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Sånn vil også jeg ha det!!!!!!!! Kjempemisunnelig..... Gratulerer med gutten!
vilha3 (09.09.07) Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Hoho, enkelt og greit.no? :-) Gratulerer med den punktlige lille prinsen! Håper storesøsknene tar godt vare pådeg og minstemann, kos dere masse. :-)
3småskatter:0) Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Det hørtes virkelig ut som en fanfastisk fødsel. Jeg selv venter nummer tre og er kjempe spent på om hvordan det skal gå denne gangen så håper du kan sende meg litt støv som gjør at jeg også får en slik en fødsel. Kan jeg spørre om denne fødselen var annerledes enn de to første fødslene, eller har alle dine fødsler vært slik? Klem:0)
Stolt M@mm@ *Fødekl@r* Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2007 hei min første fødsel (gutt) var nesten likedan, bare mer dramatisk, med masse sying, sugekopp og pressrier i 55 minutter..... min andre fldsel (jente) var lang men helt grei fødsel, uten noe som helst smertestillende... min tredje...ja... den vet du jo ....
line_n & sara Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 gratulerer! det var en drømmefødsel, ja! skal bestille en sånn,jeg og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå