Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Bestemoren min døde idag, og selv om det ikke var helt uventet, er jeg selvfølgelig veldig lei meg. Har grått mye og har hatt mye vonde kynnere de siste timene. Har sluttet å gråte nå (selv om tårene ikke er langt unna) men kynnene bare fortsetter. Nå blir jeg urolig for at min sinnstemning ikke er bra for babyen... Noen som har opplevd lignende? Og som eventuelt kan berolige meg? Jeg er i uke 38 forresten.
Gjest Ut på tur Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Først vil jeg gjerne få lov til å kondolere. Så lenge du ikke er i sjokk så tror jeg ikke du skal bekymre deg. Babyen merker kanskje at du er litt trist. Men tror ikke det er farlig. Og i uke 38 så nærmer du deg jo faretruende en fødsel så om den lille kommer nå så er den jo ferdig. Dersom du er veldig bekymret kan du jo ringe JM i morgen og spørre henne.
Kosel Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Kondolerer. Opplevde det samme for et par mnd siden, da min farfar gikk bort. En veldig vanskelig og tung tid, og jeg snakket med lege og jm i forhold til dette med påvirkning på lillgutt med at jeg gråt mye og ikke sov særlig godt osv.Hun sa at barnet merker at mamma er lei seg og har det vondt, men at h*n ikke tar noen skade av det!
kaur *har født!* Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Trist å høre om bestemoren din. Faren min døde i februar og jeg var da var jeg ca 13 uker på vei. Tror nok at det var en påkjenning for meg. Jeg satt sammen med moren min og ventet på legen skulle komme å konstatere at han var død. Det var ille å se ham, og når han ble hentet. Moren min falt helt sammen, og jeg måtte trå til med alt i forhold til begravelsen og hadde huset fullt av folk som skulle være med på begravelsen. Måtte ordne opp i økonomien etter han og ringe rundt til skifteretten og trygdekontoret... Det gikk i ett. Jeg var dødssliten hele tiden og ville bare sove, men kunne ikke. Var irritert på søskene mine som ikke gjorde annet enn å bare være tilstede. Var egentlig litt sjokka...jeg er den yngste av 4 søsken, og det ville kanskje være naturlig å tro at de eldste ville ha tråd til, spesielt når jeg er gravid. Men, men.. Tror likevel ikke det har hatt spesiell effekt på babyen i magen. Har ikke sett noen tegn til det. Men at man blir påvirket er vel kanskje ikke så rart. Hormonene flommer over og man tar ting veldig inn over seg. Tror det er vanlig med kynnere når du blir litt stressa. Jeg merker det når jeg blir sint, redd og stressa. Det er ikke så unormalt. Nå har du bare 2 uker igjen, så det vil jo ikke være ille om det gikk over til veer nå... Du får bare slappe av og ta det med ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå