Gå til innhold

Hvorfor tilsetter de pepper i 6-mnd barnematen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så på innholdet i noen av glassene jeg kjøpte. Det er pepper i flere av de. Hvorfor det? Jeg selv syns pepper er veldig sterkt, og syntes nesten glassene til lillegutt var sterke også.. (så skal det ikke så mye til for jeg syns noe er sterkt da....)

Hvorfor tilsettes pepper? De har vel ikke noe behov for dette? Greit nok at de må venne seg til smaker, men er pepper noe man trenger å venne seg til? Jeg bruker aldri pepper i maten.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnematen blir veldig tam uten noen krydder i, men som regel så koker de grønnsaker/kjøtt sammen med hele pepperkorn, som de da fjerner før maten moses. De gjør det også med laurbærblad.. Dette er fordi de ville være for sterke om de ble i maten etter mosing. Krydder som basilikum er en mildere smak, og vil da være greit å ha i.

Jeg har ikke funnet noen enda som jeg syntes er FOR sterk, men har heller ikke prøvd alt. Jeg har heller holdt meg unna de med løk i.

Skrevet

Det ene glasset jeg så på, inneholdt både pepper, oregano og løk. En annen inneholdt pepper, laurbær, løk og selleri.. Greit nok den ville blitt tam uten noe krydder, men hadde de kuttet ut pepper, hadde det jo fremdeles vært annet krydder i de. Jeg syntes den ene var litt sterk. Selvsagt ikke veldig sterk, men sterk nok til at jeg kjente godt det var pepper i den... (men som sagt så er jeg ganske var ovenfor slik da..)

Men på en annen side er det vel greit at gutten lærer å like sterk mat da han vel en gang skal spise faren sin mat som er så sterk at jeg syns den er uspiselig. Han bruker MASSE pepper, chili mm...

Skrevet

Det er vel for at maten skal smake godt? Passelig krydret mat er godt, og mye mere spennende enn om det ikke skulle være noe krydder i. Når man ikke kan bruke salt så trengs det litt krydder for at det ikke skal smake helt dvaskt og tamt. Jeg er litt sart av meg på krydderfronten jeg også, men hvis du synes barnematglassene er sterke så er du verre enn meg gitt :-)

Skrevet

Syns de glassene er altfor tamme jeg da. Syns ikke pepper er sterkt, men at det smaker pepper bare:)

Jeg lager mat selv og lillegutt får masse hvitløk og annet krydder som han elsker. Han syns ikke det er for sterkt. Og det er helt greit for oss, for han skal jo spise sin daglige mat sammen med oss. På samme måte som at du og din lille skal spise samme mat og at det er greit at dere liker det samme:)

Skrevet

Pepper er jo et helt ufarlig krydder. Er vel salt som er ikke er bra for hverken de eller oss.. Synes glassene er kjempe milde jeg men! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...