Gå til innhold

Gutten min på 12 skamslo meg i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mørbanka i hele kroppen.

vet ikke om jeg orker mer. Han går på Conserta og det har til nå fungert ganske bra. Men har de siste mnd fått en mer voldelig tendens....og han begynner å bli nokså sterk. Han ble henvist til BUP for 3 mnd side...trodde jeg...men pga en lat lege har de ikke fått henvisningen ennå....vet ikke hva jeg skal gjøre snart...det begynner å haste....orker snart ikke mer.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du. Jeg ser nok dessverre endel likhetstrekk med din sønn som min stesønn, bare at han ikke ble truende før han kom i 15 års alderen. Men hans mor har fått gjennomgå til tider, og endel trusler har hun måttet bite i seg da hun ikke er fysisk sterk nok til å ta opp kampen.... Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med forskjellige instanser, barnevern, ppt, barnepsykiatri osv. Da vil i hvertfall en eller annen reagere, som kanskje kan få møllen igang for deg og din sønn. Ikke vent, ikke gi opp, ta aldri et nei til svar.

Ønsker deg lykke til i kampen for din sønn.

Skrevet

Det der er en hastesak. Ring politiet neste gang han slår.(håper han ikke gjør det mer,men i tilfelle) Kanskje de kan få satt igang et apparat,siden de er tilknyttet krisesenter og barnevern.

Skrevet

Uff får helt vondt av deg. Det er jo så trist at slik skjer både for deg og guttungen. Han trenger hjelp, og det så raskt som mulig!!

Kan du selv ringe ut på BUP og forklare hva som har skjedd??

Men dersom han går på Conserta, hvorfor er han da ikke allerede under BUP? Hvem har gitt ut medisinene??

Skrevet

Synes politiet hørtes litt "mye" ut, kunne nok ha satt igang mølla, men tror ikke jeg kunne ha dratt politiet inn når det gjaldt min egen datter.

Men ta kontakt med barnevernet der du bor.

Selv om mange forbinder barnevernet med omsorgsovertakelse er dette noe som skjer i de færreste tilfeller.

Barnevernet har en enorm kompetanse når det gjelder lavterskeltiltak og veiledning.

De har også plikt til å behandle en bekymringsmelding innen 7 virkedager fra den er mottatt. Det vil ikke si at et tiltak settes igang innen 7 dager, men at du innen 7 dager vil få et svar på hva som vil skje videre.

Kanskje en trygghet for både din sønn og deg.

Lykke til begge to.

Skrevet

Vi kom oss inn under haste på bup. de kunne egentlig bare anbefale barnevernet for de kunn eikke gjøre noe!!!???

Men fikk komme til hos en kjempedyktig lege med sps.utd.

For de som spurte så fikk han Conzerta utskrevet av bup 1 år så fastlege etterpå. Dette er vanlig prosedyre.

Denne legen som jeg kom til sa at dette vissnok kunne være vanlig i dene alderen...at de reagerte sånn...Alltid en forverrelse i begynnelsen av pubertet.

Han forklarte også at Conzerta ikke alltid virket på sinnet hos de med ADHD men likevel kunne virke på hyperaktiviteten og konsentrasjonen. Og dette er det ingen som har fortalt med før, hverken av leger eller spesialister.

Han mente at vi etter noen undersøkelser kunne/ skal starte opp med en tilleggsmedisin.

Ikke noe gøy med all denne medisinen....men om det hjelper så er dte det viktigste.

Ingen har det bra slik det er nå.

HI

Skrevet

hei

dette virker veldig kjent for meg. jobber som lærer og har ansvar for en elev med adhd. kan det stemme at ting har forverret seg feks siden april og frem til skoleslutt?

Har han klaget over at han er svett selv om situasjonene ikke er noe å bli svett av?

• 2 uker senere...
Skrevet

Ville prøvd ritalin, de nye kapslene.

Og jeg ville så abolutt IKKE tatt kanakt med barnevernet!

Da blir alt mye verre.

Har vært i kontakt med barnevernet, og alt ble mye værre.

Skrevet

Ritalin er jo prøvd....men det er jo lenge siden.... men skal til ny time på bup til uka.....

Skrevet

Barnevernet går bra... Har hatt avbelastning gjennom barnevernet i tre år nå. Dei er greie å jobbe med, og har satt sammen møter mellom alle som har noe med min sønn og gjøre. Så, skole, PPT, BUP, BUF, avbelastningsforeldra og oss foreldre samles ein gong kva 3 måned og diskutere tiltak o.l. På denne måten jobber me alle mot samme mål.

Barnevernet skrytte av meg, av at eg trude å søke hjelp hos dei. Idag har dei ordna med friplass til min sønn på SFO, friplass til søstera hans i barnehagen og friplass for alle framtidige barn. Dette fordi dei vil forhindre søskena hans å plukke opp hans ugang. Han har da AD/HD, men ingen mistanke hos søstera, sjølv om ho kan være vansklig ho og til tider.

Skrevet

Friplass...har dere dårlig økonomi?

For aldri snakk om det i vårt tilfelle

• 1 måned senere...
Skrevet

dytte opp dette innlegget..

Jeg har en sønn på 11 år som stadig er utaggerende hjemme. ikke bare fysisk, men også verbalt. Når han blir sint mister han alle hemninger og roper og kaller meg de styggeste ord han kan.. han kaller meg hore og beskriver i detalj hvordan dette foregår, han lønsker jeg ble drept, og beskriver i groteske detaljer mens han kaster vilt om seg.. jeg evner ikke å stanse ham når han setter i gang, forsøker jeg ender det med at han går fysisk til angrep. sist skulle han slå meg med et skateboard- resultatet er et digert hakk i rom døra. det er dønn fortvilende.. Han er nå på bup, og har gått på ritalin en måneds tid. dette har gjort skoledagen hans uendelig mye bedre, da den stort sett besto av bråk og spetakkel før skoleferien. Men hva kan jeg gjøre her hjemme? jeg er alene med ham og hans søster på 3 år, og hun ser og hører alt han gjør.. han er svært hensynsløs over for henne og når han først setter i gang, selv om han i neste øyeblikk er sååå glad i henne..

jeg vil sette stor pris på om noen i samme situasjon kan dele noen erfaringer med meg, for dette river meg sunn.. jeg svikter som mamma, og ingen rundt kan hjelpe.. ingen ser det.. jeg får skryt for å være flink og tolmodig. hallo! jeg er ikke flink! jeg får ikke til dette, sønnen min er på tur å ødelegge sitt liv og ingenting jeg gjør hjelper...

-fortvilet sørgmodig og sliten mamma

Skrevet

Hva med fosterhjem i helgene? Beredskapshjem??

Du må søke hjelp utenfra før det er forsent....

Dette er ikke DIN skyld, men du skylder 3 åringen å søke hjelp for storebror.

NÅ!

Lykke til =o)

Vet det er tøfft!

Skrevet

hei. stusset litt over at gutten din allerde er på medisiner. Hvem har utredet ham? Det er det jo vanligvis BUP som gjør? Vil du skal vite at det finnes andre medisinalternativ enn Concerta. Når han er tolv år så må man tenkte at tenårinmgshormonene er på tur opp og det kan påvirke medisinering. Det kan jo også være dosen har får som ikke er rikig i fht. kroppsvekt..Skjønner at du blir oppgitt, men håper at fastlegen som har gitt medisiner kan bidra så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...