Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar 1g omega3 hver dag, det tilsvarer to tabletter. Under anbefalt daglig dose på boksen står det 1-4 tabletter daglig, så jeg tok liksom det i midten. Hihi. Men er det noen fare å ta mer? Kan man få for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å si det slik, om du tar for mye omega 3, så skiller kroppen ut det den ikke trenger. Kun omega 3 (uten tilsatte vitaminer) er ikke farlig i store mengder. Du kan fint ta, og bør det egentli også når du er gravid og ammer,mye mer.

Du kan fint ta 3 og 4 gram nå som du går gravid. Du må huske på at barnet også trenger det og det er bevist at det har veldig gunstig effekt på barnet.

Så mitt råd er: Ta minst 8 kapsler om dagen!!

Om det blir dyrt, kjøp Eldorado sine. De koster rundt 49kr i butikken og er faktisk bedre enn mange av de dyre merkene. Helt sant!

Svigerfar jobber med omega 3 til daglig og det er han som har anbefalt meg dette.

Skrevet

helt enig! jeg tar selv 2 tabletter 3 ganger daglig dvs seks om dagen av herbalife sine...fiskefett er sunt fett, men pass deg for de fettsyrene du ikke skal ha som du kan få for mye av f eks transfett som du får gjennom potetgull,frittert mat,kjeks osv som kroppen ikke klarer og kvitte seg med og som blokkerer blodårene..

Skrevet

OBS OBS OBS!!!!!

DET ER FEIL!!!! KROPPEN SKILLER KUN UT FOR MYE AV VANNLØSELIGE VITAMINER. VITAMIN A OG D ER FETTLØSELIGE OG SKILLES IKKE UT AV KROPPEN.

HOLD DERE TIL ANBEFALT DOSE, ELLER RÅDFØR DERE MED LEGE FØR DERE EVT TAR MER!!!!!!

Skrevet

Rene omega 3 kapsler inneholder ikke vitaminer, kun epa og dha og det er helt trygt å ta i større doser enn anbefalt :-)

Min svigerfar jobber faktisk med dette hver dag og forsker på dette, så jeg stoler på ham. Eneste man skal være forsiktige med er som jeg skrev ovenfor, omega 3 produkter med vitaminer tilsatt.

Når det gjelder andre vitamintilskudd så bør man nok følge anbefalt dose, ja :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...