Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Jeg synes alle snakker om at foreldrene gir så og så mye i barneutstyr og gave til den lille etc.. er det flere som er i motsatt situasjon?? Mine foreldre har dårlig råd (mye fordi pappa er et rotehue og mamma ikke vil si nei..), så jeg bruker å støtte med litt penger nå og da og betaler flyreise for mamma så hun kan komme på besøk etc.. Funker kjempefint og jeg får mye støtte av mamma når hun er her.. Jeg er alenemor så det er kjekt med litt avlastning av og til.. Noen flere??
Ane** Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Ikke mine egne foreldre, men jeg hjelper faren til xen en del... Ikke så mye med penger (av forskjellige grunner), men kontantkort, handler mat osv... Men hadde nok aldri gitt han "rene penger", for de hadde desverre ikke gått til mat, tlf osv da... Men han vil alltid være bestefar til minsten så føler det er greit å hjelpe han med det han trenger selv o det ikke blir så ofte.. Alene med 2 barn så renner ikke penger av meg heller..
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Ja, det gjør jeg.. Men det er som regel bare lån, så jeg får igjen pengene etterhvert... Men det skal vel sies at noe av det er langvarige lån da.. Pappa lånte 20 000,- av meg som han betaler tilbake 500,- per mnd. I komfirmasjonsgave fikk jeg 5000,- av mamma og pappa, men jeg har ikke fått de pengene enda.. De andre pengene som jeg fikk til komformasjonen min brukte jeg på skolebøker på vdg. Mamma sa jeg skulle få tilbake de en gang også, men har ikke det enda da.. Nå i det siste har pappa lånt 13 000,- av meg, men jeg har fått tilbake en del av det da.. Jeg syns forsåvidt det er greit nok, men jeg skulle ønske foreldrene mine hadde mer penger. Men nå har pappa fått jobb! Den første faste stillinga siden jeg var 4 år!! Han har kun hatt årsvikariater og småjobber her og der de siste 18 årene. Det er så deilig at han endelig har fått jobb. Jeg håper han kan komme seg litt mer ovenpå økonomisk nå. Han har jo slitt masse økonomisk hele mitt liv. Jeg husker når jeg var liten, turte jeg ikke engang spørre pappa om jeg kunne få en is, for han hadde jo gjerne bare 20 kroner som skulle vare den dagen..... Men nå er jeg alenemor da, og klarer meg greit økonomisk.. Har ikke god råd, men vi klarer oss..
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Jeg hjelper faren min med penger og har "ryddet" opp etter ham i over 5 år. Jeg har også min yngre bror boende hos meg og har fullt ansvar for ham, med alt det inkluderer... I tillegg har jeg akkurat "gitt" svigermor 10 000,- Det er et lån men uten noen avtale om tilbakebetaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå