Gå til innhold

Mei Tai på 5 mnd gammel baby?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har lyst å kjøpe en slik,da babybjørnen er trang for gutten min og tung på skuldrene mine.

 

Har dere noen erfaringer?

 

Må vel tilføye at gutten min snart veier like mye som en ett-åring, ca 9,6 kg..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mei tai til min gutt og det kan absolutt anbefales! Den har brede skulderstropper og vekten blir fordelt ut over ryggen, hoftene og korsryggen, så jeg har brukt den til å bære min 8+ kg gutt i over 3 timer uten problmer. Den er lett å knyte på og siden poden sitter stabilt og tett inntil meg har jeg alltid begge armene fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mei tai smårolling, altså en litt større babyhawk en babymodellen, siden gutten min på 6mnd allerede veier 9kg og er 70cm. Prøvd å bruke den en gang, men det funka ikke så bra. På bildet på dotedot så ser de nesten like store, kun noen få cm forskjell men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg fikk prøve mei tai selen med en venninne en dag vi var på fjell tur og jeg fikk meg en skikkelig bære opplevelse, det var bare helt fantastisk. Merket nesten ikke at du bar på en baby der, sammenlignet med baby bjørn.. Det ble en ned tur og ta fram baby bjørnen etter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt er over 70 cm og 8,2 kg, og har har mer enn god nok plass i Babyhawk. Han skal bli ganske mye lenger før han får armene over og ikke ut på siden, så jeg tenker at jeg kan bruke den en god stund. Toddlerhawk er anbefalt fra 18 mnd.

 

Hvis du er usikker, send en mail til dotedot og spør hvilken du bør ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kopiert fra dotedot:

 

Babyhawk MeiTai - Smårolling

Babyhawk Smårolling er en meitai med høyere kropp spesielt beregnet til å bære de større barna.

Vi anbefaler denne meitai fra ca ett års alderen, eller for barn som er miniumum 80 cm høye.

 

Det er ikke noe problem å bruke den på mindre barn heller så lenge du ruller den litt opp for å forkorte kroppen.

 

Selen er i samme kvalitet som våre andre Babyhawk bæreseler. Stroppelengde, mengden skulderpolstring og bredde er lik.

 

Jeg tar en brett nederst, og har nå fått dreisenpå bæringen.Kjennes myyyyyyyyyyyyyyye lettere ut enn med babybjørn. Jeg orker fint å bære han, men han gidder ikke å sitte der så lenge. En tur i butikken holder. Han får sett mer når han sitter i vogna :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 3-åringen min på 1 meter i babymodellen. Går helt fint. Han er 16 kg, og jeg som aldri har klart å gå med sekk pga stive skulder kan gå lenge med han på rygg eller babyen både på rygg og mage. Tror det er litt billigere å betsille direkte fra Babyhawk sine hjemmesider nå som dollaren er så billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til invistering av ergo selen og er kjempe fornøyd med den. Den er en lettelse og bare lille gutt når han ikke lenger vil sitte i vognen eller vi er på butikken. Sover godt i den gjør han også :) så den har jeg med meg over alt :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare et tips.

 

Jeg prøvde en babyhawk da min gutt var 4mnd. Lillegutt er en kraftkar, så jeg bestemte meg for å kjøpe den utgaven som er større (toddlerhawk).

 

Det var ikke så vellykket. Den ble altfor stor og klumpete til tross for at jeg brettet ned panelet. Gnagde litt på bena også. Prøvde den også på storebror som er 2,5år (han er en liten og tynn mann)-men jeg synes den var stor og klumpete.

 

Har prøvd babyhawken nå igjen på min gutt, den var mye bedre. Min gutt er 6mnd, veier ca 8,7kg og 69cm.

 

Anbefaler deg og kjøpe den baby utgaven. Den store utgaven ble rett og slett for klumpete.

Jeg handlet på lotusbarn.no

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyhawken kan anbefales, ja!

Og når den en gang skulle bli for liten, så får du sikkert solgt den lett (om den ikke er utslitt da, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...