firemerkersmør Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Ble litt inspirert av ett annet innlegg her. Vi har 2 vennepar som har vært barnevakt hos oss en kveld hver. Det ene var en lørdag, og det ble sent (ca 8 timer). De har selv ikke barn enda, men det er rett rundt hjørnet. Jeg fant ut at vi ikke vil begynne å betale venner for å være barnevakt. Vi gjør jo tjenester tilbake. De ene har vi vært med på å arrangere bursdagsfest(brukte hele lørdagen), og de andre har vi hjelpet med flytting. Regner i tillegg med at vi kan være barnevakter når de får. Er vi smålige? Regner dere med betaling av venner? (snakker om kveld/dag, og ikke hele døgn).
~~DoraDora~~ Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Hadde tilbydd vennene mine noe for å sitte barnevakt ja. Hadde spurt om de ville ha betalt, eller om de ville ha barnevakt igjen når den tid kom... Da har de valget selv.
Kamomille Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 betaler ikke venner. regner det som tjenester. Vi gjelper hverandre med det det skal være - enten det er barnevakt, flytting, dugnad osv. Dersom vi har hatt venner som barnevakt over hele dager eller over natt har jeg gjerne kjøpt med en blomst el. som takk for hjelpen!
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Jeg personlig hadde aldri i verden tenkt tanken på og ville hatt betalt for og passe ei vennindes barn, dersom jeg kunne (antar man ikke sier ja om man har andre planer) Men på den andre siden ville jeg kanskje kjøpt en flaske vin eller et eller annet som takk, men jeg ville ikke betalt de... Tror heller ikke mine venner hadde forlangt betalt for det..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Jeg verken betaler eller tar betalt for barnevakt når det gjelder venner. Med mindre de vennene er mye yngre og mye fattigere enn meg!
anonymica Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Har aldri tenkt tanken på å betale for det... Man gjengjelder det jo, i andre tjenester og barnepass når de får barn.
så var vi 4 Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 nei det regner jeg ikke med. Passa tvillingjentene til venninna mi i 2-3 dager (på dagtid) og forventa ingenting til gjengjeld for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå