Miss Misantrop Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Litt morro skal man også ha det mens man prøver (Ø; En kvinne spurte litt lenger nedover i tråden om hvordan lage jente vs gutt. Dette skapte noen voldsomme reaksjoner. For de fleste av oss gjør det vel ikke den helt store forskjellen om vi får en gutt eller jente. Men dette er et forum der det bør være takhøyde for å drømme om kjønn. Jeg regner med at vi uansett en dag får verdens peneste, smarteste og mest sympatiske gutt/jente og at vi ikke ville ha byttet dette barnet mot noe i verden. Jeg har uansett klippet og limt litt fra nettet (steder som ikke har copyright). Også kan jo dere andre komme med deres råd og synspunkter. Hva du spiser: Noen gamle kjerringråd sier at hva du spiser før befrunktningen kan gi resultater 9 måneder senere. Hvis dere ønsker en gutt, skal hun spise masse rødt kjøtt og holde seg til salt snacks som potetgull, saltstenger o.l. Han skal drikke masse brus, og helst colavarianter. Hvis dere ønsker en jente, skal begge spise mye fisk og grønnsaker. Og her kommer noe mange nok vil være fornøyd med; spis masse sjokolade og andre søte ting! (c: Sex: Som teoriene til Dr.Shettles, handler også mange av kjerringrådene om sex. Hvis dere ønsker en gutt, prøv å elske mens dere står oppreist, eller hundestillingen. Han bør få orgasme først, og etter elskoven bør hun bli liggende i ro en stund. Og dersom det er han som forslår at dere skal lage baby, så skal resultatet bli en gutt.(?!) Mannen bør sove på hennes venstre side. Hvis dere ønsker en jente, skal misjonærstillingen være best. Med henne på toppen, skal også sjansene være større for at det blir ei jente. Hun bør få orgasme først, og hvis det i tillegg er hun som tar initiativet til å lage baby, skal dette bli ei jente. Timing: Dr. Shettles er også opptatt av timing, om enn ikke akkurat på samme måte. Hvis dere ønsker en gutt, elsk når månen er halv eller mindre. Natten er den beste tiden, og flere gutter enn jenter blir unnfanget på oddetallsdatoer. Et annet tips skal være å følge kompasset, ved å la hodet hennes peke mot nord. Hvis dere ønsker en jente, er det beste å hoppe til køys når det er ettermiddag og fullmåne. Hvis det i tillegg er en partallsdato, så skal sjansene være gode. Diverse: •Dersom du bekymrer deg i tide og utide, skal du kunne vente deg en sønn. Dersom du er rolig og avslappet i "prøvetiden", skal sjansene øke for å få en datter. •Varme testikler skal gi gutt, og kalde jente. Det vil si at boxershorts er det beste hvis dere ønsker en jente, eller trange underbukser dersom dere helst vil ha en gutt. •De som allerede har barn skal kunne se i nakken på sin sistefødte. Dersom håret var formet i en liten spiss ned mot ryggen, skal ditt neste barn bli en jente. Er det en rett linje, skal du ha en sønn i vente. •Ta en nål og litt tråd, og få noen til å holde den noen centimeter over hånden din. Svinger den fram og tilbake, har du ei jente i vente en eller annen gang, men går den i ring, bli det en gutt. •Ta gifteringen og tre den på et hårstrå. Gni ringen mot pekefingeren din, og hold den deretter rolig over din åpne høyrehånd. Det antallet ganger ringen snurrer over hånden, er antallet barn du har i vente. Dr. Shettles mente det var mulig å velge hvilket kjønn barnet skulle få. Han hevder at 70-75% av de som forsøker å få jentebaby vil lykkes, og hele 75-80% av de som vil ha gutt. Tidspunkt for samleie: Guttesædcellene er kjent for å være raskere enn jentecellene. Det vil derfor være større sjanse for å få en guttebaby dersom man har samleie rett før/under eggløsning. Dersom man har sex 2-3 dager før eggløsning, og så venter til et par dager etter, vil jentecellene ha større sjanse. Disse kan leve noe lenger enn guttecellene, og har større sjanse for å overleve til eggløsningen. pH/orgasme: Dersom du oppnår orgasme under samleiet, vil omgivelsene i skjeden bli mer basiske, noe som favoriserer guttecellene. Shettles anbefaler derfor å vente med orgasmene til eggløsningen er over dersom du ønsker en jentebaby. Stillig og dybde: Når penis kommer lenger inn, vil sædcellene slippes nærmere egget. Dette vil føre til at de raske guttecellene har større sjanse til å komme raskt frem til målet. Så dype stør favoriserer gutter, og grunne støt jenter. Shettles anbefaler misjonær-stillingen for jenter og bakfra, når hun står på alle fire, (hunde-stilingen) for gutter. Sædkvalitet: Lav sædkvalitet skal ikke favorisere noe spesielt kjønn, men høy sædkvalitet favoriserer gutter. Shettles anbefaler 3 ting: A: Hvis gutt: Avstå fra sex 3-4 dager før du får utslag på eggløsningstest (1-2 dager før eggløsning). Hvis jente: Ha sex hver dag (!) men slutt 3 dager før eggløsning B: Hvis gutt: Mannen bør bare bruke løst undertøy (boxershorts). Dette fordi testiklene skal ha en lavere temperatur enn resten av kroppen, og dersom man bruker trange underbukser, vil testiklene bli klemt mot kroppen og få varme fra den. Og siden guttecellene er svakere vil de ha mest å tjene på lavere temperatur. Shettles anbefaler imidlertid ikke det motsatte, da dette bare vil senke fertiliteten generelt. C: Hvis jente: Mannen skal ta et varmt bad rett før samleie. Dette går på samme prinsippet som det med boxere, men det varme badet vil øke temperaturen og favorisere jentecellene. Koffein: Dersom men vil prøve å få en guttebaby, anbefaler Shettles at mannen tar seg en kopp kaffe (med koffein) rett før samleie. Han vet ikke hvorfor eller hvordan det virker, men det ser ut som om guttecellene får seg et lite "kick".
trebarnsmamma? Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Er det en voldsom reaksjon å si at man synes det er trist at noen synes det er en skuffelse å få gutt, eller omvendt en skuffelse å få jente? Vil ikke kalle reaksjonen min (som jeg regner med du sikter til) så veldig voldsom. Jeg kjenner mange jentemammaer og samtlige er SÅ glad for at de fikk jenter. Noe å tygge litt på. Er vi skapt slik at vi helst vil få små prinsesser? ...
*Vi blir 5* Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Tror nok du tok litt på vei Peekabooo...er vel ingen som ønsker seg mer det ene enn andre....Det var ihvertfall ikke det HI prøvde å få frem tror jeg. Men at det er gøy å få en av hver...er ikke det lov å syntes det da? Jeg håper jeg får gutt neste gang,jeg har jente fra før,det betyr ikke at jeg blir skuffet om jeg får jente...Mener ikke være frekk..men jeg måtte bare si min mening her,syntes litt synd i HI..hun mente jo ikke å "disse" gutter eller jenter (!)
trebarnsmamma? Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Ok, man skulle hatt muligheten til å vise tonefall og ansiktsuttrykk her inne Alt blir så svart/hvitt bokstavelig talt når det bare er teksten man leser. Jeg mente ikke å ta voldsomt på vei, men jeg synes det er litt underlig at det er så viktig å få jente. Synes også det er drøyt med jentemammaer som sier at de er "glad for" at de fikk jente og ikke gutt. Dette temaet har det vært mange diskusjoner om både her og på dib, så vi kan godt sette strek her altså. MEN: vet dere hva slags ordtak jeg har fått høre flere ganger som guttemamma: "En mor har sin datter hele sitt liv, sin sønn har hun kun til han finner en viv"... For et skrekkelig ordtak :-/
*Vi blir 5* Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Det er helt jo forferdelig hvis noen virkelig KUN ønsker seg et bestemt kjønn...jeg har ikke sett så mye snakk om akkurat det.Jeg har datter på 7 mnd som har vært syk hele sitt liv ,inn og ut på sykehus,operasjoner,nær døden opplegg. Jeg blir også provosert av å høre om slike ting,om ei jente får 4 gutter på rad skal hun bare takke månen og stjernene for at de er friske.Så jeg skjønner kjempegodt poenget ditt. Også,veldig sant det du sier med tonefall og ansiktsuttrykk...ikke lett med bare tekst nei..hihi...Tolket deg ikke som frekk eller noe..men virket som du tok det litt personlig (som guttemamma) men nok om det =) Jeg for min del ønsker meg et friskt barn neste gang...MEN hadde vært veldig gøy om det friske barnet var en gutt da
trebarnsmamma? Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Ja, da har dere hatt deres! Uff, håper alt går bra med jenta deres, jeg måtte klikke meg inn på siden når jeg så du skrev dette her, og det er jamen litt av en kamp hun har vært gjennom allerede! Jeg synes sånne utsagn som at man bare vil ha ditt eller datt blir så ille både med tanke på at mange ikke får barn i det hele tatt, at noen får barn som er uhelbredelig syke og uansett at det barnet som kommer har sin helt egen personlighet uavhengig om det er gutt eller jente. Jeg kjenner flere som jobber med alvorlig syke barn, og de steiler også når de hører slike utsagn som at folk blir skuffet om det ikke blir x eller y. I sentrale strøk i Kina kjøres det jo ettbarnspolitikk, og jentebarn blir satt bort og det som verre er - selektering av kjønn er ille, uansett grunn. Men tråden som HI startet i dette innlegget er jo først og fremst full av morsomme kuriositeter og kjerringråd, så det blir noe helt annet :-D
Idun<3tosmå<3 Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Da jeg ble født og var kommet hjem fra sykehuset, fikk mamma og pappa kake med bestemor (farmor), der stod det: " Det ble ingen gutt, men ei søt lita jente" Selv vil jeg også gjerne ha en gutt, og synes ikke det er feil å si det! Selvfølgelig blir jeg glad uansett hva jeg får, friskt eller ikke friskt, om jeg i det heletatt får noe da! Slik pappa var/er i meg! Og siden han ikke fikk noen gutter, har jeg fått lov til å være den gutten han aldri fikk.... Rampejente som jeg var:)
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Hmm. Intessant, Miss Misantrop... Prøver du på noe bestemt kjønn? Jeg ønsker meg ei jente, men det er ikke så nøye, siden det er min første.
Miss Misantrop Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2007 For noen år tilbake ønsket jeg meg veldig ei lita jente. Jeg så aldri for meg at jeg kunne komme til å bli mor til en gutt. Da jeg leste om Kristin Lavansdatter , at hun fikk 7 sønner ble jeg vett skremt. Men med litt tid forandret det seg og jeg er nå absolutt likegyldig til om det blir jente eller gutt. Jeg håper selvfølgelig at jeg får et friskt barn, men det er heller ikke jordas undergang for meg om min sønn eller datter skulle ha et handikap. Skal nok ta godt vare på barna mine uansett jeg (-: Hvis noe kjønn har preferanse for noen , så er det faktisk å få en gutt, se linken, som jeg også limte inn på gutt-jente: http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_ID=1306409 Min mor ønsket seg veldig ei jente og far ønsket seg veldig en sønn. Men dette er for meg bare en kuriositet for meg, er helt sikker på at ingen ville bytte meg bort for noen da jeg kom. Jeg kom for øvrig i pp nr. 243, så det så. Etter å ha prøvd over et år selv, må jeg si at det går mange taker til min mor.
mamma til twins Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 Jeg må vel innrømme at jeg ønsker meg en jente, men først og fremst et friskt barn. Jeg blir jo ikke deppa dersom det blir en gutt, ikke misforstå. Blir jo uansett glad! Men har rett og slett mer sansen for jenter. Er ikke flink med gutter og gutteaktiviteter. Mitt inntrykk er at de aller fleste har en eller annen slags liten prefereranse, men det er liksom ikke stue-rent å si det høyt. Det ordtaket er jeg også kjent med. Synes det passer veldig bra i flere situasjoner faktisk.
Lisa37 Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 Synes folk har rett til å ønske seg hva de vil. Det er jo ikke dermed sagt at de ikke liker barn av det andre kjønnet for det eller er diskriminerende..... Nå er det jo veldig ofte slik at jenter ønsker seg jenter, og menn ønsker seg gutter. Det aller viktigste tross alt er at barnet blir friskt. Jeg har veldig lyst på jente, har gutt fra før, og det er ingen små jenter i familien eller i vennekretsen, bare gutte babyer....så det hadde vært stas med jente. MEN UANSETT: det viktigste er at barnet er friskt....
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #12 Skrevet 6. juli 2007 Ja, for guds skyld! Det å ønske seg et bestemt kjønn er en ærlig sak det! Det kommer nok ikke til å ha noen betydning når barnet kommer uansett... Jeg ønsker meg begge kjønn da, så får jeg ei jente, så kommer jeg til å ønske meg gutt neste gang, og omvendt... Hvis vi får gutt, så har vi navn klar da, så da blir det en utfordring mindre! He, he.. Men gleder meg til å shoppe til en baby da.. Uansett kjønn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå