Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Jordbær er ikke bra når man ammer har jeg forstått... Men kan lillesnuppa spise jordbær?? Hun er 7 mnd...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Jeg ville ikke gitt jordbær så tidlig. Vi ga vel gutten vår en bitteliten bit når han var 10 mnd og det gikk greit da, men de kan jo få veldig vondt i magen. I tillegg kan det gi alleriske reaksjoner. Jeg har spist jordbær nå mens jeg har ammet og det har gått veldig bra. Har spist veldig lite da... (minsten er 2 mnd)
Mia_I Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 men skal man ikke unngå jordbæ når man ammer fordi det kan være allergifremkallende? Det merker man jo ikke underveis.
Nr-3-i-Magen Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Jordbær er ikke allergifremkallende for det inneholder ikke allergener (det er det visst bare nøtter som gjør). Men jordbær er vel en av de fruktene/bæra som flest reagerer på, derfor burde man være litt forsiktig når man prøver å spise jordbær selv eller gi til babyene. Hvis det er vanlig med allergi i familien, ville jeg kanskje ikke spist det, men ellers er det ikke noe farlig å spise det eller gi det til babyene. Prøv deg fram med noen bær. Jeg spiser i bøttevis, og snuppa har også fått, går helt fint det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå