Gå til innhold

Arrrrrrrggghhhhhhhhhhh! Om naboer!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt lenger borti gata her bor det en gutt som på ingen måte er bortskjemt med verken det ene eller det andre.

Jenta vår er bortskjemt, hun har trampoline, basseng osv i hagen.

Jeg ga da bort vår forrige trampoline til gutten, hva skulle vi med den liksom? Den tok bare plass.

Han ble jo glad,selvfølgelig.

Og nå går familien hans rundt og tjater om at jeg bedriver sosialtjeneste i nabolaget. Hva er galt med å gi bort noe jeg virkelig ikke gidder å lagre på? Vi skulle ha en større trampoline, det var planlagt. Og da fikk han vår på 3 meter.

I tillegg så har en annen familie spurt om å få arve klær etter jenta vår, og det er jeg bare glad for. Klærne er brukbare de, og jeg synes de er for gode til å kaste.

Nå har jeg fått høre at jeg har prakket på dem klær!!

I tillegg så går trampoline gutten rundt og lyver om alt og ingenting. Han skryter av å ha blitt bitt av klapperslanger,(han har ikke vært utenfor Norge en gang) han skryter av alt han skal ha, alt han har fått, alt han kan, det er ingen i verden som er bedre enn han. Og det skaper jo konflikter i lek med andre barn. Jenta mi har bedt han om å slutte, hun vil ikke leke med en som lyver hele tiden. Og andre unger har gjort det samme. Jeg syntes dette ble fryktelig trist for han, så jeg snakket med moren hans om dette. Lufta problemet litt og sa at jeg hadde bla sagt til han at det var stygt å lyve,da han løy meg rett opp i fjeset. Hun ble styggforbanna!!!

Som jeg prøvde forsiktig å si, det er vondt for han å gå alene ,uten lekekamerater. Jeg ser han er trist når de andre leker sammen og han blir holdt utenfor. Jeg har prøvd å få jenta mi til å leke med han, men han er aggressiv og kjefter bare. En kan jo ikke tvinge unger til å leke sammen, det er jo klart. Men bør ikke mora snakke litt med han om dette? Si at sånn kan en ikke te seg? En kan ikke gå rundt og lyve om alt ?

Og takken for at jeg bryr meg og engasjerer meg , er at jeg får beskjed om at jeg bedriver sosialtjeneste og at jeg er en drittkjerring.

Hva pokker gjør man? Jeg orker ikke ha noe med sånne folk å gjøre. Jeg blir bare forbanna .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff - trist og vanskelig. Ikke lett å gjøre noen til lags. Håper kanskje det synker inn hos henne etterhvert da

kanskje dere kan få fler til å ta det opp med dem - så ser de at det er noe generelt i nabolaget.. kanskje det kan hjelpe

lykke til

Skrevet

Er så hissig jeg nå at jeg vurderer å hente hjem den trampolina og i tillegg dra og hente klærne jeg ga bort!

Jeg skjønner ikke, trampolina var jo noe han ønska seg, og foreldrene hadde ikke råd. Jeg spurte dem om de ville ha den, og det ville de selvfølgelig. Er jo en trampoline med sikkerhets nett som kosta 1600 kr ny. Er bare 2 år gammel også og har kun stått ute på sommeren/høsten. Helt ok .

Klærne jeg ga bort var helt ok. Mye exit og mye fix klær. Noen av plaggene var faktisk svindyre, og kjøpt i England. Og de var knapt brukt. Når folk spør om å få, så gir jeg gjerne bort hvis jeg har. Og en går vel ikke etterpå og snakker stygt om dem en har bedt om å få ting av? Syke mennesker!

Skrevet

Misunnelse. Har fått litt klær og sånnt fra andre, å synes det er fint for det er ikke så billig å kjøpe alt. Å har man ikke bruk for det så kan man gi det bort til noen som har bruk for det. Spurte søstra mi om hun ville arve klær, men de skulle kjøpe nye. Deres valg.

Fikk forresten skiutstyr og skøyter fra sjefen på jobb, hvis ikke kastet hun det. Tok selfølgelig takknemlig i mot det. Supert for sønnen min.

Skrevet

Du får enten heve deg over eller slutte å være snill...

Ikke lett det der..

Skrevet

Blir jo ille for gutten om jeg henter hjem trampolina.....

Det har jeg ikke samvittighet til!

Men jeg har bestemt meg for en ting, heretter når noen spør om noe, så svarer jeg nei.

Jeg gir heller bort klær til noen som setter pris på dem. Og skal jeg kvitte meg med større ting, så selger jeg dem istedet.

Skrevet

Skjønner godt du tenker sånn, når du får så sterke reaksjoner på å være litt grei

Skrevet

Mora (og faren) høres ut som skikkelige idioter.. synd for sønnen.. han tar vel etter dem da sikkert.. dakal - han fortjener sikkert ikke det - nei du kanikke ta den tilbake

gir bort og tar igjen får hønskit på fingran

Skrevet

"gir bort og tar igjen får hønskit på fingran"

Hahahahaha, det uttrykket har jeg ikke hørt siden jeg var liten!

Men jeg hadde seriøst vurdert å ta den tilbake jeg altså, makan til frekke folk da!

Skrevet

Dama er sjalu vettu ;o) Åpenbart. Ikke bry deg om det du. Bare ikke gi noe til dem igjen! La gutten hennes være ute venner, han lærer nok skal du se. Lykke til!! Syns du er snill jeg, som gir bort ting dere ikke har brukt for lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...