Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Akupunktur! Fikk det av jordmor idag. ( Er i uke 38 ) Det var utrolig deilig. Jeg sliter med å sove om natta, fordi jeg får ikke helt slappet av i kroppen. Fikk da en "whisky nål" i hodet, som skal hjelpe kroppen til å slappe av. Når jeg kom hjem la jeg meg nedpå, og sov vanvittig tungt i 4 timer. Samboer hvilte ved siden av meg, og våknet av at jeg snorket som bare det. Noe jeg aldri pleier å gjøre Så jeg tror det funket jeg gitt Jeg fikk også nåler i begge føttene, som skulle modne livmorshalsen, og en i hvert knær, som skal gi styrke til kroppen til fødselen, og til slutt en i magen som skal førebygge at jeg kommer til å gå på overtid. Om en uke skal jeg til ny modnings akuppunktur. Får bare håpe det har sin effekt, har lite lyst å gå overtid! Arti Er det flere som har prøvd dette?? - Ellers har jeg 17 dager til termin! Nå er jeg fødeklar gitt, selv om jeg gruer meg til fødselen!
Gjest Ut på tur Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Var du første gang i dag? Lurte på å prøve det når det nærmer seg litt mer (er i uke 35 nå) men bør kanskje bestille time tenker jeg
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Første gang idag ja. Som regel får en ikke før du er i uke 38, med tanke på at det kan sette i gang rier å sånn. Men du kan jo høre med jordmoren din, kan godt være at hun har akupunktur utdannelse!
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Kan du ikke fortelle litt hvordan det går etterhvert - om du tror modningsakupunkturen hjelper og sånn?
♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 jeg skal på modningsakupunktur i morgen da er jeg 35+6 alle jeg har snakket med har sagt ca 4 uker før og da gå en gang i uken det blir jo riktig her i og med at jeg 36 dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Ja, jeg leste nemmelig at en kunne få det fra uke 35, og at dette kunne bidra til en letter fødsel. Når jeg var til akupunktur idag hos jordmor, så spørte jeg om dette stemte, og hun sa at hun ikke visste om det var bevist, men det er bevist at det modner til fødsel. Tirsdag skal jeg til akupunktur igjen, så da skal jeg oppdatere Trodde dette var et tilbud alle fikk? Flere å flere jordmødrer som har slik utdannelse idag.
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 Gjør det vondt å få satt de nålene? Hvor mange modningsakupunkturer er anbefalt å ta? Vet dere hva man må betale hos andre enn jordmor?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #9 Skrevet 4. juli 2007 Absolutt ikke vondt. Kanskje litt ubehagelig, men ikke noe å snakke om. Ligger med nålene i ca 30 min, og det er bare avslappende og deilig:) Vet ikke om det koster noe hos andre enn jordmor, og hvor mye isåfall..
ljuba Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 Jeg må bare støtte hovedinnlegger. Har fått andre gang med akupunktur i dag, samme steder. Har sovet MYE bedre siste uke, kroppen føles på en måte mere i harmoni:) Etter behandlinga i dag har kjenner jeg meg også avslappa og trøtt, men har mere murringer i bekkenet nå. Jordmora sa at hun setter litt og litt sterkere akupunktur hver gang for modning. Skal igjen om en uke:) Jeg går privat og det koster 300kr per gang.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Har dere noen dere vil anbefale å gå til det er jo ganske mange useriøse der ute!?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 Så lenge du går til jordmor er det ikke useriøst
jentebabymom Skrevet 5. juli 2007 #13 Skrevet 5. juli 2007 så deilig å høre, jeg sover nemlig ikke om natten mere eller om dagen,føler meg dritt full og svimmel.får bare ikke til å sove...er i uke 38.
Påanigjen:) Skrevet 5. juli 2007 #14 Skrevet 5. juli 2007 Då anbefales akupunktur Veldig mangen som får det på grunn av søvnmangel!
bokormPåOvertid Skrevet 5. juli 2007 #15 Skrevet 5. juli 2007 Har gått til ak. for søvnmangel siden uke 34, etter uke 36 begynte hun å sette modningsnåler. Nå er jeg i uke 40, med flat livmorhals og 2 cm åpning. Jeg skal igangsettes til uka, så er glad jeg har fått modningsnålene, selv om jeg selvfølgelig ikke kan fastslå at det er akupunkturen som har resultert i modning & åpning. Merker iallefall at jeg får mye kynnere i etterkant av en ak.time og det skal jo hjelpe på modningsprosessen.
Sorbitz 11 dager over termin Skrevet 5. juli 2007 #16 Skrevet 5. juli 2007 Jeg fikk ikke tilbud om modningsakupunktur før i dag, og nå er jeg 14 dager på overtid. Neste gang skal jeg begynne med det fra uke 35! I Tyskland får alle tilbud om dette. Her er resultatene fra en norsk undersøkelse: http://www.mamastork.no/akupunktur1.htm Og her er en tysk studie: http://www.babyverden.no/templates/Article____24047.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå