Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Har aldri vert på denne delen av forumet før, men tenkte å stikke innom å sjekke om det var noen gode tips... men du verden hvor mange negativ ladet poster på et forum! Skulle jo nesten tro at et forhold bare har negative sider etter å ha lest her! Jeg har en fantastisk god mann som jeg elsker. Vi vet veldig godt at den intense kjærligheten neppe kommer til å vare hele livet. Vi er til og med forberett på at det er naturlig å få følelser for et annet menneske enn partneren senere i livet. Så da handler det om valg, og tillitt. Jeg vet at uansett hva som skjer, kan jeg stole på mannen min, vi valgte at vi skulle være sammen resten av livet...til døden skiller osv..og det står vi jammen for. Vi velger et bra liv sammen, og da tror jeg jammen vi får det også.. Det handler ikke om en naiv tro om at ingenting kommer til å gå galt, at vi får et problemfritt ekteskap resten av livet. Det handler om å sette ekteskapet høyt og jobbe for at alt skal fortsette å være bra, for gode forhold kommer ikke av seg selv, helt gratis liksom. Kanskje gjør de det i starten når en er stupforelsket, men investering trengs alltid. Tidsepoken for vellykkede forhold er ikke over, selv om en jammen skulle tro det etter å ha lest dette forumet. Gleder meg over svigerforeldrene våre som eksempel, som har vert gift i 30 år og fremdeles er forelsket og lekne de har ikke hatt det like lett hele den tiden, men de var åpne mot hverandre om alt og torde å satse på hverandre. Hvis dere går rundt og er mistenksomme mot hverandre hele tiden, hvis dere gir hverandre inntrykk av at dere ikke stoler på hverandre...så er snart hele tillitten i forholdet forbi enten dere vil det eller ikke. La nå den stakkars mobilen med tekstmeldingene til partneren være i fred...la han/hun få høre at du stoler på at h*n er trofast mot deg, så er det større sjans for at h*n forblir trofast. Er alt i forholdet basert på mistenksomhet...så tyr en kanskje til utroskap fordi den andre tror ikke på en alikevel, tillitten i forholdet er over osv. Det trengs 2 villige parter til å lage et godt samliv. Lykke til alle sammen - håper at så mange som mulig finner et godt liv sammen, og klarer å skape et trygt hjem som barnet i magen/den nyfødte kan få lov å vokse opp i.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Kunne ikke skrevet det bedre selv, men nå det er sagt så må det være ufattelig vanskelig hvis man finner ut at den andre parten ikke jobber for å ha et godt forhold.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har tenkt det samme, og har lyst til å si til alle som skriver her: Du blir bare behandlet så dårlig som du lar deg bli behandlet. Ha litt stolthet jenter (og sikkert noen gutter), ikke la noen tråkke på dere!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Jeg tror det heller har med at de som sliter litt i forholdet, det er de som føler mest behov for å få luftet sin frustrasjon eller få råd. Det er vel som med alt mulig annet: vi er mye flinkere til å komme med det som er negativt enn at vi strør om oss med ord når vi er fornøyd. Og det blir vel ikke mye debatt og utveksling av erfaring, dersom alle som skriver inn her, bare har fortalt om hvor bra og fornøyd de er i forholdet sitt. Tror nok det er mange som har behov for å ha et forum for å få luftet ut ting og tang. Mange ganger er det vel ikke sikkert at det er så ille som det høres ut som heller. Det er bare det at man i øyeblikkets sinnsbevegelse lar følelsene ta overhånd uten å måtte ta hensyn til at man skal prøve å uttrykke seg på en politisk korrekt måte. Og kanskje får man til og med input som kan gi en større perspektiv på akkurat det man sliter med eller grubler på, fordi man på disse sidene også kan få "korreks" for at man faktisk kanskje overreagerer eller at man får høre om andre synsvinkler man ikke har tenkt på selv. Nei, la folk få lov til å øse ut sin frustrasjon eller spørre om råd, uten å bli hengt ut som at hele forholdet deres er tragisk eller dårlig (for det er det jo sjeldent. Det er ofte bare en eller noen få momenter som kanskje kan slite litt ekstra).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå