Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Må få det ut, så idag bruker jeg dinbaby som klagemur:) Babyen min er 5 mnd, har samboer og katt. vi bor i leilighet, leier ut huset som er litt utenfor byen. I to månder har samboeren min måtte jobbet mye med huset på ettermiddagene, så han har mange ganger ikke sett jenta våken på flere døgn, jeg har vært alene med henne hele dagene. Siden jeg ikke har lappen er vi mye hjemme. Dette har vært slitsomt og kanskje skapt en viss avstand mellom meg og samboeren. Er bitter på han selv om jeg vet at han måtte jobbe med huset og det er jo for oss, burde jo være glad og synes han er flink.. Om natten er det kun jeg som står opp når jenta våkner. Han har kranglet henne ut av rommet vårt og på egent rom, noe som gjør nettene ennå tyngre. argumente var at om han skulle hjelpe til med legging måtte vi gjøre det slik. han har aldri lagt henne og det er nå en mnd siden hun ble lagt på egent rom og 14dager siden han var ferdig å jobbe så mye i huset. I går var vi på besøk hos pappan min og spiste middag. Etterpå når vi diskuterte litt mente han jeg burde være glad han prioriterte å bruke tid sammens med oss, var mye annet han kunne gjort. Da ble jeg sint, han må da selvfølgelig prioritere å bruke tid med oss, hvorfor har han ellers ville ha en familie?(jenta er planlagt) Synes han burde bruke mer tid på babyen, hun holder på å bli ordentlig mammadalt. En annen ting er at han mener at all husarbeid er vist mitt felt nå som jeg har permisjon og mener han kan forvente at middagen er ferdig til han kommer hjem. Har vært en gang alene utfor døra siden jenta ble født, var da å handlet meg klær, to timer borte. Jenta hadde blitt sint og ikke ville tatt flaske. Og siden da har han ment at de ikke kan være alene for han har ikke pupper. Hun tar flaske når jeg prøver . Må innrømme jeg føler meg litt alene om foreldrerollen, men han er jo flink han å, står ofte opp med henne i helgene å lar meg sove en time ekstra, så har vel egentlig ikke grunn å være lei.. Dette ble langt, men godt, men kanskje jeg trenger å få høre at dette er ingenting å klage over..
mammatilpia Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Jeg er ikke så nøye på hvem som gjør hva, men jeg har et prinsipp og det er LIK RETT TIL FRITID. Kan du ikke be pappaen om å øve seg på å gi flaske når du er hjemme? Hvis han får til det kan du få et lite avbrekk en gang iblant, og det trenger alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå