Gå til innhold

Jobbintervju og svangerskapspermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på jobbintervju på fredag men jeg har ikke skrevet noe om at jeg har permisjon. Har perm til midten av desember og vet ikke når de har tenkt å ansette noen. Tror dere det faktum at jeg er i permisjon kan hindre meg i å få jobben? Man har jo uansett 3 mnders oppsigelsestid de fleste steder

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter loven kan det ikke hindre deg i å få jobben, det ville vært diskriminerende. Men det er jo ingen garanti for at man ikke opplever det, for arbeidsgiveren kan jo bare si at de syntes noen andre virket bedre kvalifisert, bedre personlige egenskaper e.l

Men du får håpe at det er en fornuftig areidsgiver som gir deg jobben hvis du er best kvalifisert - lykke til!!!

Skrevet

Hvis de trenger folk som skal begynne nå så er det jo ikke sikkert du er så aktuell til stillingen.

Oppsigelsestiden rundt omkring varierer veldig. Jeg har hatt flere jobber, men aldri hatt en jobb med mer enn en mnd oppsigelsestid. (det er kun hvis du har kontrakt på det du har lengre oppsigelsestid)

Hvis de vil ha deg og du virkelig vil ha denne jobben kan jo også far ta over resten av permisjonen din.

Skrevet

I den jobben jeg hadde før (fast stilling) var dt 3 mnd oppsigelse. Det var i kommunen der jeg bodde. Men det regna nye forrige arbeidsgiver med:)

Skrevet

De gangene jeg har vært på intervju ønsker de som regel en nyansatt som kan begynne raskt....Jeg sendte et par søknader like før permisjonstiden gikk ut (uten å nevne at jeg var i permisjon) og fikk lett jobb nettopp fordi jeg kunne begynne raskt.

Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...