Gå til innhold

Min sønn har mistet sinn far :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca. to måner siden mistet min gutt på to år sinn far. Han tok sitt eget liv. Det blei slutt mellom meg og han for eit halvt år siden, og hadde delt omsorg etter det. sønnen min savner og spørr masse etter pappen sinn. synst å veldigt sunn på han! kvir meg nesten til han blir so stor å begynner å spørr meir om ka so er skjedd o.s.v. Ka skal eg fortelle han? off.. vanskelig detta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff det er vanskelig. Har opplevd det samme med faren til guttungen. Men da var guttungen bare 1 år. SÅ han husker ikke faren sin og har heller aldri møtt han.

Men spørsmålene vil komme en dag uansett. Har bare tenkt å fortelle han at faren hans er død, at han ikke lever lengere. Og vis han spør hvofor, har jeg tenkt å fortelle at han var veldig syk og derfor ikke lever lengere. Jeg mener man må være syk for å kunne ta livet av seg når man har barn.

Uansett så vil jeg fortelle dette til han så lenge han ikke forstår noe av det. Når han blir eldre kommer jeg til å fortelle litt mere detaljert om det som skjedde om han lurer på dette.

Skrevet

Han spørre meg kvar morning om kor pappa er, eg har sagt at pappa er død og er ein engel i himmelen. så no seier han sjøl at pappa er i himmelen. Han forstår jo ikkje ka det betyr enno. Er so vanskelig når han spørr, kjenne eg får den klompen i magen kvar gong. Synst så utrulig sunn på han. Han forgudet pappaen sinn!

Skrevet

Uff så trist, håper ikke du har skyldfølsese oppi dette her. Det skal du i såfall ikke ha!

Stakkars lille gutten din, får vondt over alt jeg.

Skrevet

Hei. Føler veldig med deg!

Det er fint at du sier sannheten. Si også at pappa ikke kommer hjem (slik at han ikke venter på at papaen skal komme hjem fra himmelen), men at han er veldig glad i gutten likevel! og begynn så og snakke om andre som kommer på besøk en dag, eller andre han skal treffe i b.hagen om han går der.

Tror det er viktig og svare på det han spør om, men ikke snakk mye om det. Er jo best for han om han glemmer.

Ang. bilder så vet jeg ikke hva som er lurest - la han ha noen bilder av pappaen som han kan trøste seg med, eller bare et på veggen som han kan se på om morgenen, så pappaen er der likevel selv om ikke på ordentlig.

Ville snakket med en barnepsykolog om jeg var deg. Er det ikke Niels Juel han heter han som skriver for bladet MAMMA? Han virker som han er en jordnær psykolog/psykiater.

Jeg tror det finnes noen barnebøker om det og miste noen kjære. Kan nok være godt for han og se en annen i samme situasjon.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...