Gå til innhold

Det evige spørsmålet: er en strek en strek?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat tatt en graviditetstest, og der var det en klar og tydelig kontrollstrek pluss en svak strek. Er en svak strek også en strek, slik at jeg er gravid igjen?

Står i pakningsvedlegget at man er gravid selv om streken er svak, så svaret er vel allerede gitt...

Men har noen av dere testet, fått en svak strek og likevel IKKE vært gravide?!

Har litt panikk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Ja de sier at en strek er en strek de som har peil på det

Skrevet

Testene nå er såpass pålitelige, så du er nok gravid :o)

Gratulerer?? Eller var det det du hadde panikk for?

Skrevet

Min var svak og jeg var gravid...

Skrevet

Dersom testen er gjort korrekt, saa skal resultatet vaere riktig. Det er ikke saa vanlig med falske positive tester dersom testen er gjort riktig. Falske negative tester derimot er noe helt annet.

Saa jeg sier gratulerer med spiren jeg=)

Skrevet

Du er muligens ikke så veldig gravid - bare litt...

Pust rolig, og Gratulerer :)

Skrevet

Ikke heeeelt planlagt, for å si det sånn.

Men det går sikkert bra når jeg bare får fordøyd det... Har god nok plass, stor nok, god nok råd og en høvelig god ektemann, men skulle liksom vente noen år til.

Herregud, må ut og kjøpe en test til for i morgen!!!!!!!!!

Skrevet

Ikke for å skremme, men jeg fikk veldig svak strek og hadde en SA en uke etterpå, så den var nok svak fordi nivået av hcg-hormoner var på vei ned siden noe var galt eller dødt.

Mest sannsynlig er den svak fordi det rett og slett er tidlig i svangerskapet, eller at det er "feil" tid på døgnet. Den gir normalt større utslag på morgeurin.

Skrevet

ja, en strek er en strek....

*gratulerer*

Skrevet

Jeg opplevde også å teste svakt positivt, for så å ha en SA noen dager senere. Men det kan vel også bety at du er veldig tidlig i svangerskapet, uten at noe er galt.

Jeg testet forresten i flere uker da jeg var gravid med min yngste (måtte liksom sjekke at streken fremdeles var der). En dag testet jeg veldig svakt, og fikk panikk, trodde jeg hadde mistet, men alt viste seg å være i orden. Noen tester slår kanskje svakt ut bestandig?

Vil anbefale deg å ta en digital test. Der trenger man ikke å tolke noen strek, der får du klar beskjed om du er gravid eller ikke.

Skrevet

Jeg fikk en veldig klar strek for 2 pp siden, og jubelen stod i taket. Men jeg var ikke gravid. Snakk om nedtur ja...

Skrevet

En strek var en strek på meg iallefall.. den var veldig svak.. men ut kom ungen 9 mnd senere. :) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...