Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har foreldreansvaret alene, og skal åpne en sparekonto til datteren min hvor hun kan tømme sparegrisen etc.. Men så fikk jeg beskjed at jeg måtte bevise at jeg har foreldreansvaret alene for å kunne åpne, ellers måtte jeg ha fullmakt fra den andre foresatte.. merkelige greier.. har dere åpnet? hvrodan løste dere det?? kan jo ikke bruke bekreftelse fra nav om dobbel barnetrygd for viser jo bare at jeg er alene ikke at faren ikke har foreldreansvar... ble litt frustrert jeg her...
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Det holdt for banken min, eller vedtak på OS f.eks...
så var vi 4 Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Hvis du drar innom folkeregisteret kan du bestille sånn bekreftelse om hvem som har foreldreansvaret.
kajak&Daniel Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Det gikk greit for meg.. Faren bor i Nigeria, så det hadde ikke vært så lett å få han til å skrive under uansett.. Da måtte de i så fall betalt ganske mye for å sende papirene nedover med ekspress for at han skulle signere de..(vanlig post tar maaaange mnd)
RajaPia Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Jepp, jeg hadde problemer. Var innom banken for å åpne konto til vesla. Fikk beskjed om at barnefaren måtte være med og skrive under... Er like langt nå da, for han skjønte ikke vitsen med konto til henne....
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Martin er ett år!!! HI her. Fikk du åpnet konto da du viste dette i banken? Helt uaktuelt at pappaen skal signere her så må finne en annen løsning.. Og ikke vil jeg at han skal ha adgang til hennes penger og det har han vel om han signerer?
så var vi 4 Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 nei jeg var fortsatt med exn når vi åpna konto, men jeg vet du får sånn notat om det der. Og selv om han signerer er det ett eget felt for hvem som har tilgang til kontoen.
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 4. juli 2007 #9 Skrevet 4. juli 2007 Folkeregisteret kan skrive ut et papir på at du er alene med barnet og at det kun er dere som bor sammen. Husker ikke hva det heter. Men ring rundt å hør og spør evt banken om hva dem må ha for at du bekrefter dette., Jeg tok kun med fødselsattesten jeg, men det fordi faren ikke står oppført der.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 Her også måtte faren skrive under, men eg endret det til at vi må ha begges underskrift for å kunne ta ut ifrå kontoen. På den måten har eg styringa, siden det er eg som sett inn på kontoen til gullet mitt,
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #11 Skrevet 4. juli 2007 du får faktisk ikke slikt papir på folkeregisteret når du har vært alene fra dag en. men jeg hadde ikke problem da jeg skulle åpne. hadde med fødselsattest og måtte selv bevitne at jeg hadde det alene
Lillegutt og jeg Skrevet 4. juli 2007 #12 Skrevet 4. juli 2007 Dersom du har foreldreansvaret alene, kan du bare bestille en bekreftelse/attest på det her som du kan ta med til banken: http://www.oslolikningskontor.no/folkereg/attester.htm
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #13 Skrevet 4. juli 2007 hjelper ikke med å vise at du bor alene med barnet...må bevise at du har FORELDREANSVARET alene...ikke bare omsorgen. og du får faktisk ikke papir på dette on du har vært alene hele tiden, bare om du har vært samboer eller gift, for da må det registreres når man flytter. hadde kjempeproblemer da minsta skulle ha pass, selv om far ikke står på papiret engang
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #14 Skrevet 4. juli 2007 er jo bare for de som bor i oslo det da.....
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 4. juli 2007 #15 Skrevet 4. juli 2007 Nja. De var litt vridne ja. Men de måtte jo gi seg siden jeg hadde (og har) ansvaret alene. Det var ikke vanlig sa de. Bull spør du meg.
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #16 Skrevet 4. juli 2007 de var til å begynne med vrang, for hun ene mente ingen hadde ansvaret helt alene et barn hadde altid to verger. og når jeg leverte fødselsattesten uten navn på far , så mente hun at jeg måtte finne en annen som kunne stå som verge i stedenfor, gikk derfor til en annen bank (dnb) og hadde ingen problemer med å få konto til han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå