Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Jeg er alene, bor i en selveid, liten, men praktisk og hyggelig 1 roms leiligh (40 kvm m/sovalkove). Men jeg har selvsagt behov for og ønsker meg en leilighet med soverom. Blir ganske sikkert alenemor, noe jeg stiller meg åpen til. Barnet er ønsket med all den kjærlighet og omsorg jeg kan gi. Har ennå ikke fått bygget opp Egenkap. eller har kausjonister som kan stille sikkerhet ved større lån. Bankene krever som kjent en av delene. Har fått innvilget lån opptil 90% (nok til 1-2 roms i mitt boligmarked) Har god jobb, orden i økonomien og betalingsevne. Men alt dette har ingen betydning når bankene skal gi lån, de låner ikke utover 80%, maks 90%. Det ser vanskelig ut å få kortsiktig hjelp i form av et topplån e.l.. Ønsker ikke å gå ut i usikkert marked for å låne, eller betale ekstreme renter. Vel, så det ser ut til at jeg blir støkk på 40 kvm. for en stund. Jeg bruker mye tid på å bekymre meg over hvordan det skal gå med ett barn og liten plass ? Kan selvfølgelig være kreativ på løsningene, men likevel.. Vil tro det går ok fram til 1 års alderen ? men deretter (hvis jeg ikke har fått ordnet større leiligh) hvordan blir hverdagen ? Ser ikke for meg de store bursdagsselskapene for den lille, nei. Min holdning er at alt ordner seg, barnet vil kanskje ikke kjenne så mye på boforholdene som jeg, bare det har det godt. Noen med erfaringer ? Har jeg grunn til å bekymre meg så mye i forkant ?
Gjest anouschka with Love Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Er på farta så svarer kjapt. Du får topp finansiering i husbanken. Ring kommunen du bor og spør etter startlån . Lykke til!
Gjest anouschka with Love Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Ser det er mange som bekymrer seg for dette. Barn har behov for kjærlighet, ikke stor leilighet. Husk det er vi som må være gode forbilder når det gjelder forhold til ting; materialisme. Dersom du synes det blir for trangt for DEG så finnes det løsninger ).
Kosel Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 jeg blir aleine med lillegutt..(bare han finner det for godt å komme ut å hilse på snart...) bor på 49kvm og trives kjempe godt her. Med det boligmarkedet som er nå om dagen, hvertfall i området her så er det ikke snakk om å ha råd til å få kjøpt seg noe. De billigste leilighetene som er påtenk oss førstegangsetablerere koster 1 960 000 + omk. Det får man ikke i lån aleina... Nei, da leier jeg heller denne 49kvm leiligheten med ett soverom og deler det med lillegutt og hvis man bare ser litt i interiørblader ol. kan man få mange gode ideer til hvordan å gjøre små rom funksjonelle og trivelige. Ungene har det bra så lenge vi er der fir de! det er viktigst.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Takk for tilbakemeld. og tips. Husbanken og boligkontoret lokalt er allerde kontaktet. Så får jeg se. MEN, det som helt klart er viktigst, som det også blir nevnt her - er at jeg og den lille har det godt. Ingen kvm størrelse vil ha betydning for graden av kjærleiken Kreative løsninger finner man alltids, viljen og hensikten er absolutt tilstede. Fokus kun materielle ting hører ikke hjemme hos meg Jeg kjenner ingen i situasjonen 'barn og ettroms', men vi er flere og blir trolig flere i slik sit. Derfor kjennes det på en måte trygt å høre at det går greit i praksis, selvom fornuften vet det. Erfaringen har jeg ikke kjent på kroppen selv - enn så lenge.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Leiligheten din er mer enn stor nok for deg og et barn i mange år fremover. Ikke bekymre deg over barneselskaper. De fleste foreldre leier en barnehage til slike formål (vi som bor i blokk). Du har ingen grunn til bekymring! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå