Gå til innhold

Kan en ettåring ligge i en vanlig seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså en seng uten grinder rundt.

Jenta vår vil gjerne ha oss liggnde ved seg til hun sovner. Det er helt fint for oss, det er en kvalitetstid for oss:)

Men for at hun skal sove i egen seng må hun da ha en vanlig seng med plass til oss.

Noen med erfaring eller mening om dette?

Sengehester kan brukes, men er redd de blir for lave.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går jo alltids ann å prøve.

Ser ikke for meg at den yngste hos meg hadde klart å holde seg i senga i den alderen der. Han hadde ikke klart det nå heller, derfor bruker han sprinkelsenga.

Skrevet

Jeg ville kanskje heller lagt meg på en madrass ved siden av sengen hennes. Men dersom du velger å ha henne i vanlig seng så går det jo an å lage egen sengehest. Min søster laget en selv av en bred planke eller sponplate e.l som hun malte fine blomster på. Bare dyttet den ned mellom sengen og madrassen.

Skrevet

MEN..da var barnet endel større. Kan jo fort dette og slå seg likevel. Du får prøve deg frem og kanskje legge noe ved siden av senga i tilfelle hun detter..

Skrevet

Jo men...er det ikke lettere at hun da sover i sengen deres? Vår jente har egen sprinkelseng, som brukes sporadisk, hihi. Hun anser nok at senga hennes er den vi bruker ;-). Når vi legger henne sovner hun i vår seng og vi løfter henne over i sprinkelsenga da hun sovnet. Våkner hun utpå natten (og det gjør hun), tar vi henne over i vår seng for resten av natten.

Skrevet

Hadde aldri gått med vår tuppe hvertfall :) hadde kommet tuslene med en gang vi gikk ut av rommet..

Skrevet

hadde ikke gått når vår var ett år iallefall!

han ville vært overalt før vi fikk sukk for oss!

Etter min mening er ikke det ikke det at de kan falle ut som er skummelt. Er heller redd for at de skal begynne å vandre om natten.....

Hva med å sette sprinkelsenga helt inntil deres seg. da kan dere ligge ved siden av henne til hun sovner, men hun ligger fortsatt i egen seng!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...